۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۲

معاون مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

مشارکت خانواده ها بهترین امکان برای توسعه ورزش دانش آموزی است

مشارکت خانواده ها بهترین امکان برای توسعه ورزش دانش آموزی است

سنندج – معاون تربیت بدنی و سلامت مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، مشارکت و همراهی خانواده ها را بهترین امکان برای توسعه و تقویت ورزش دانش آموزی عنوان کرد.

افشین خوشگوار در گفتگو با خبرنگار مهر و با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی در سطوح مختلف در استان کردستان، بیان کرد: مشارکت و همراهی خانواده ها در راستای توسعه و تقویت ورزش دانش آموزی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است و باید به این مهم به صورت ویژه توجه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در سطح ملی و استانی، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است، گفت: توسعه ورزش دانش آموزی با مشارکت خانواده ها امکان پذیر است و خوشبختانه طی چند سال اخیر این مهم به خوبی رعایت شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: با توجه به سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت بر توسعه ورزش در بعد همگانی و قهرمانی، سعی کرده‌ایم با گرفتن میزبانی در رشته‌هایی که ارتباط بیشتری با خانواده‌ها دارند هر دو هدف را به موازات هم پیش ببریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول چند ماه اخیر شاهد ارتباط و مشارکت صمیمانه والدین با ورزشکاران و فرزندان خود هستند که این خود نوید بخش تحقق یکی از اهداف بلند مدت حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت نیز می‌باشد.

وی با اشاره به اظهار رضایت ناظرین وزارتی و فدراسیون ورزش دانش آموزی از میزبانی آموزش و پرورش استان کردستان در مسابقات ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی دانش آموزان کشور که بهمن ماه سال گذشته در سنندج برگزار شد، بیان کرد: امسال نیز با توجه به پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده درخواست میزبانی این مسابقات مورد پذیرش معاونت محترم وزارت و فدراسیون ورزش دانش آموزی قرار گرفت تا بار دیگر ضمن میهمان نوازی از ورزشکاران کشورمان، از توانمندی‌ها و قابلیت‌های بالای انسانی ورزش دانش آموزی استان به جهت پیشرفت و توسعه این حوزه استفاده لازم را برده باشیم.

خوش گوار ضمن ابراز خرسندی از نتایج ژیمناست های کردستانی در این دوره از رقابت‌ها اضافه کرد: تیم ژیمناستیک دوره اول ابتدایی استان توانست مقام سوم را به دست آورد و در نتیجه تیمی دو نفره نیز بر سکوی دوم بایستند و این در حالی بود که شاهد نزدیکی زیاد امتیازات و حساسیت بالای مسابقات در این دوره بودیم که نشان از کیفیت بالای رقابت‌ها را نیز دارد.

وی به آمادگی بالای تیم متوسطه اول کردستان برای حضور در مسابقات اشاره کرد و گفت: امید زیادی برای کسب مدال‌های بیشتر در این دوره داریم و امیدواریم تلاش مربیان و ورزشکاران کردستانی منجر به نتایج قابل توجهی برای ژیمناستیک دانش آموزی استان شود.

وی یادآور شد: بعد از اتمام مسابقات ژیمناستیک پسران و از روز یکم شهریور ماه شاهد حضور ژیمناست های دختر دانش آموز کشور خواهیم بود که این رقابت‌ها نیز به مدت ۸ روز و در دو مقطع ابتدایی و متوسطه اول به میزبانی استان کردستان در سنندج برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در پایان ضمن بیان کسب نتایج امید بخش سایر نمایندگان ورزش دانش آموزی استان در مسابقات کشوری اضافه کرد: تا این لحظه در مسابقات دو و میدانی و شنا توانستیم بر روی سکو بایستیم که در رشته ای چون شنا کم نظیر بوده است، همچنین در رشته فوتسال دوره ابتدایی در جمع چهار تیم برتر کشور قرار گرفتیم و در خصوص برخی دیگر از رشته‌ها پیشرفت‌های محسوسی را در مقایسه با سال گذاشته شاهد هستیم.

کد خبر 3747080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha