۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۲۱

میرمحمدی خبر داد:

ایجاد ۳ هزار شغل در استان یزد/طرح تجمیع روستاها دنبال می‌شود

ایجاد ۳ هزار شغل در استان یزد/طرح تجمیع روستاها دنبال می‌شود

یزد ـ استاندار یزد با اشاره به افتتاح ۳۳۶ پروژه عمرانی در استان یزد به مناسبت هفته دولت گفت: با افتتاح این پروژه‌ها بالغ بر ۳ هزار شغل در این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی یکشنبه شب در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: همزمان با هفته دولت ۳۳۶ پروژه عمرانی در بخش دولتی، ۱۷ پروژه در بخش خصوصی، ۱۱۵ پروژه مخابراتی، ۱۱ پروژه ساماندهی اتباع بیگانه و در مجموع ۴۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح ها ۳ هزار شغل در استان یزد ایجاد می شود، عنوان کرد: پروژه های عمرانی شامل ۶۸ پروژه ملی و ۲۷۹ پروژه استانی است که برای بهره برداری از آنها بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

میرمحمدی با بیان اینکه همه طرح‌های یاد شده در مرحله بهره‌برداری است، بیان کرد: طرح‌های کلنگ زنی به طور مجزا در برنامه های هفته دولت دیده شده و در مجموع ۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۳.۸ میلیون تومان کنلگ‌زنی می شود.

استاندار یزد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد علت پیگیری نشدن طرح‌های دولت قبل که مردم همچنان درگیر آن هستند از جمله مسکن مهر بیان کرد: ساخت و ساز بسیاری از این مسکن‌ها مشکلاتی به دنبال داشت و هزینه‌ها بسیار فراتر از آنچه شد که به مردم وعده داده شده بود

وی بیان کرد: منابع مالی بسیاری نیز در نظر گرفته شد که با نوع ساخت و سازهای انجام شده به نظر می رسد این بودجه ها هدر رفت.

میرمحمدی تاکید کرد: دولت باید کار را به خود مردم بسپارد به همین دلیل نیز پروژه مسکن مهر دنبال نشد و رویکرد ما نیز در هر حال رویکر دولتی است و همگام و هماهنگ با دولت اقدام می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در روستاها وجود دارد و سبب مهاجرت روستاییان می شود، افزود: برای اینکه مردم در روستاها ماندگار شوند باید زیرساختها توسعه یابد اما سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت در روستاهای کم جمعیت توجیه اقتصادی ندارد.

استاندار یزد ادامه داد: برای روستای دارای کمتر از ۲۰ نفر جمعیت برخی سرمایه گذاری ها امکان پذیر نیست بنابراین باید به سمت تجمیع روستاها برویم.

وی در مورد واحدهای صنعتی مشکل دار در استان یزد نیز اظهار داشت: هزار و پنج واحد صنعتی مشکل دار به استانداری معرفی شد که به طور تصادفی ۹۹ مورد از آنها را انتخاب کرده و از طریق تیمی به بررسی آنها پرداختیم.

میرمحمدی با اشاره به اینکه موضوع تعطیلی این واحدها به دلیل مشکلات مالی و رکود اقتصادی مطرح شده بود، افزود: ۱۷ مورد از این واحدها بدون مشکل خاصی فعال بود، ۱۵ مورد فاقد آدرس بود و نشانی از آنها یافت نشد، ۳۲ مورد تعطیل بود، ۱۸ مورد از واحدها تغییر کاربری داده بودند و برخی نیز نیمه فعال بودند بر این اساس آمارهای ارائه شده از تعطیلی واحدها واقعی نبود.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد این واحدها نیز قبل از سال ۹۲ تعطیل شده بودند و در نهایت نیز قرار شد پایش به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شود و تاکنون هزار و ۸۱۵ واحد ثبت نام کرده اند که ۸۱۰ مورد از آنها به کمیته تسهیل یا کارگروه تسهیل معرفی شده اند.

به گزارش مهر، ‌ در پایان این نشست خبری از پوستر هفته دولت همچنین کتاب ارمغان تدبیر با حضور استاندار، معاونان وی و خبرنگاران استان یزد رونمایی شد.

کد خبر 3747979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha