۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱

برزگر در گفتگو با مهر:

مدال المپیک قسمت یزدانی نبود/هیچکدام از آزادکاران کم فروشی نکردند

مدال المپیک قسمت یزدانی نبود/هیچکدام از آزادکاران کم فروشی نکردند

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد بعد از پایان المپیک ریو گفت: رضا یزدانی با وجود چندین مدال جهانی بازهم در نبرد با قسمت و شانس پیروز نشد و نتوانست در سومین المپیک خود به مدال برسد.

منصور برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تیم ملی کشتی آزاد نتیجه قابل قبولی در المپیک ریو کسب کرد اظهار داشت: کشتی آزاد ایران در طول تاریخ به جز المپیک ملبورن، فقط در المپیک آتلانتا و ریو توانست سه مدال طلا، نقره و برنز کسب کند که همین مساله از نظر آماری، عملکرد موفقیت آمیزی است.

وی در خصوص آزادکاران ناکام تیم ملی نیز گفت: نفرات بازنده ما نیز به خوبی کشتی گرفتند و حتی باخت‌های آنان نیز به نوعی راضی کننده بود، چرا که با تمام توان جنگیدند و یک بازنده سرافراز بودند. هیچکدام از بچه ها از نظر بدنی و آمادگی کم نیاوردند و ما به وضح دیدیم که فیزیک تمامی آزادکاران ما بسیار مطلوب و قابل توجه بود.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در خصوص باخت غیرمنتظره یزدانی نیز گفت: به جرات می گویم که داوران در کشتی یزدانی و گازیموف، رضا را قصابی کردند و اجازه ندادند به دور بعدی صعود کند. عدالت در این کشتی از بین رفت و همه دیدند که چطور یزدانی پرامید با آن پای مصدوم، مردانه جنگید، اما در نهایت قربانی داوران شد.

برزگر ادامه داد: یزدانی در کشتی آخر در برابر حریف ازبک نیز غافلگیر شد و در حالیکه خودش می خواست در همان ابتدا کار را یکسره کند، اسیر فن لنگ حریف شد و سپس با فن تندر ضربه فنی شد و باخت. البته اترس رضا به دلیل پای مصدوم و کسب مدال المپیک نیز در این مساله دخیل بود چراکه یزدانی دوست داشت به هر شکل ممکن با مدال المپیک، کلکسیون خود را تکمیل کند.

وی افزود: باور کنید برخی اوقات با وجود تلاش و کوشش شبانه روزی، اسیر قسمت و شانس می شویم و هر کاری می کنیم آن چیزی نمی شود که می خواهیم. یزدانی هم گرفتار چنین مساله ای شد و با وجود حضور در سه المپیک، باز هم نتوانست یک مدال از این بازیها کسب کند.

پیشکسوت کشتی ایران با تاکید بر آغاز برنامه های جدید برای المپیک بعدی گفت: المپیک ریو دیگر تمام شد و باید از هم اکنون به فکر المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشیم. رسول خادم و همکارانش باید بداند که کسب نتیجه در المپیک ریو، تازه آغاز کار بوده و باید از این پس با تلاش و کوشش بیشتری برای آینده زحمت بکشند.

برزگر در پایان ضمن تشکر از تمامی ملی پوشان اعزامی به المپیک، تلاش و زحمات آنان را ستود و گفت: کسب سه نشان طلا، نقره و برنز توسط تیم ۶ نفره کشتی آزاد یک عملکرد خوب وراضی کننده است که البته می توانست با یه مدال دیگر به نتیجه ای ایده آل و تاریخی تبدیل شود.

کد خبر 3748206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha