۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲

استاندار همدان:

بوعلی سینا هویت فرهنگی و علمی ایرانیان است

بوعلی سینا هویت فرهنگی و علمی ایرانیان است

همدان - استاندار همدان گفت: شیخ الرئیس بوعلی سینا هویت فرهنگی و علمی ایرانیان است و مردم همدان به وجود آرامگاه ابن سینا در این شهر افتخار می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت پیش از ظهر دوشنبه در مراسم ادای احترام به مقام بوعلی سینا که به مناسبت روز پزشک برگزار شد، گفت: همدان دارای بزرگان، مشاهیر و نامداران ارزشمندی است.

نیکبخت با بیان اینکه یکی از بارزترین مفاخر استان همدان بوعلی سینا نابغه قرن‌ها و حکیم هزاره‌هاست، اظهارداشت: آرامگاه این دانشمند برجسته در همدان واقع شده و باید قدردان این وجود ارزشمند بود.

نامگذاری یکم شهریور ماه به عنوان روز همدان

استاندار همدان با اشاره به نامگذاری یکم شهریور ماه به عنوان روز همدان و تاکید بر برگزاری برنامه هایی در خور شان این روز در همدان، عنوان کرد: مردم باید بوعلی و افتخارات وی را بیشتر بشناسند و در این راستا مسئولان به تبلیغات و آگاه‌سازی مردم اهتمام بیشتری داشته باشند.

نیکبخت با بیان اینکه حق و شأن بوعلی بسیار بالاست و هر تلاشی برای این حکیم بزرگ صورت گیرد بازهم کافی نیست، افزود: باید نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به بوعلی سینا، ابن سینا و یا اسامی مربوط به بوعلی تغییر نام دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید نام بوعلی سینا در دانشگاه علوم پزشکی بدرخشد، افزود: برنامه ریزی شده تا این موضوع با وزارت بهداشت مطرح و موافقت را اخذ کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه مردم همدان در عرصه‌های مختلف رشادت خود را نشان داده‌اند کمااینکه رشادت‌های مردم همدان در جبهه‌های دفاع مقدس فراموش نمی‌شود، به در پیش بودن سالروز سفر  هیئت دولت به همدان اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در برنامه های مختلف از جمله استقبال از هیئت دولت، تشییع پیکر شهدا از جمله شهید سردار همدانی و سایر برنامه ها زبانزد بوده است.

بوعلی سینا برتارک همدان می‌درخشد

نیکبخت همچنین با بیان اینکه همدان مشاهیر و بزرگان بسیاری دارد که بوعلی سینا برتارک آنها می‌درخشد، عنوان کرد: باید قدر بوعلی سینا را دانست تا محل ثقلی برای توریست‌های داخلی و خارجی باشد.

استاندار همدان گفت: شیخ الرئیس بوعلی سینا هویت فرهنگی و علمی ایرانیان است و مردم همدان به وجود آرامگاه ابن سینا در این شهر افتخار می کنند.

وی به روز پزشک اشاره کرد و با تاکید بر اینکه پزشکان با همه صفات، الگو و شایستگی‌های خود همیشه باید رفتار و صفات بوعلی را مد نظر قرار دهند، افزود: پزشکان باید مدارا با بیمار، تحقیق و پژوهش و فداکاری برای بشریت را اولویت بدانند.

کد خبر 3748439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha