۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶

مدیر حوزه های علمیه:

حوزه های علمیه باید بر دانشجویان و دانشگاه تاثیر مثبت بگذارند

حوزه های علمیه باید بر دانشجویان و دانشگاه تاثیر مثبت بگذارند

مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه باید بر دانشجویان و دانشگاه تاثیر مثبت بگذارد، زیرا آینده جامعه در دست دانشگاهیان رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله اعرافی در جمع مدیران حوزه علمیه کاشان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد به رسالت و رسالت های پیش روی مدیران برای آینده بهتر حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: مهترین وظیفه مدیران در شرایط کنونی آگاهی و شناخت از زمان، سر آمد بودن در اخلاق، دانش و مهارت افزایی در عرصه تعلیم و تربیت و الگوی سازنده و مفید همراه با تواضع و اخلاص است.

وی با بیان اینکه مدیران، پیشتازان اخلاق هستند و برای تاثیر گذاری لازم است ابتدا اخلاق عملی را در خود تجلی دهند، تاکید کرد: رسالت دوم مدیران جامع بودن در ابعاد مختلف اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: مدیر موفق فردی است که به همه ابعاد اخلاقی طلبه توجه کند و بتواند آینده سالم و موفقی برای حوزه ها رقم بزند.

اعرافی با بیان این که مدیر باید برای تاثیرگذاری، دائم خود را بازسازی کند و به همه مباحث در همه ابعاد تربیتی طلبه توجه داشته باشد، گفت: مدیری که تنها به یک بعد بیندیشد، نمی تواند موفق باشد.

وی با بیان اینکه مدیر موفق کسی است که نگاه جامع و متوازن در مدیریت داشته باشد و از توجه به حاشیه پرهیز کند، عنوان کرد: تربیت طلبه جامع نیازمند مدیر و استاد جامع و متوازن در تمامی علوم به خصوص در بعد تربیتی است.

حوزه نقش هدایتی بر جامعه علمی داشته باشد

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حوزه علمیه هر شهری، باید قلب تپنده، فکر و فرهنگ آن شهر باشد، گفت: لازم است حوزه در شعاع و محیط خود نور افشانی و تولید فکر و اندیشه کند و این امر زمانی اتفاق می افتد که استاد و طلاب نسبت به شهر، محیط و دانشگاه و دانشجوی خود جامعه جامعیت­ و آگاهی کامل داشته باشند.

اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه باید بر دانشجویان و دانشگاه تاثیر مثبت بگذارد، زیرا آینده جامعه در دست دانشگاهیان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه آینده این کشور و جامعه در دست دانشجویان اداره خواهد شد، اظهار داشت: باید حوزویان در عرصه علوم انسانی و تعلیم و تربیت تولید علم و اندیشه کنند تا از هر لحاظ دانشجو و دانشگاه سالم و در تراز جامعه اسلامی داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه باید برای تأثیر گذاری بیشتر در دانشگاه در عرصه تولید علم به خصوص در حوزه تربیت اسلامی گام های موثرتری از سوی حوزویان برداشته شود، گفت: شرایط گذشته با امروز فرق کرده به طوری که امروز در کنار هر حوزه ای، دانشگاهی قرار داد و این امر می طلبد که طلاب به نحوی تربیت شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه و دانشگاه باشند.

کد خبر 3748722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha