۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۴۳

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا:

کتاب «قانون» بوعلی در دانشگاه‌های کشور تدریس شود

کتاب «قانون» بوعلی در دانشگاه‌های کشور تدریس شود

همدان - رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی‌سینا خواستار تدریس کتاب «قانون» بوعلی در دانشگاه‌های کشور شد و گفت:«قانون»بوعلی سینا در اروپا تدریس می شود و باید تدریس آن را در کشور مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی بعدازظهر دوشنبه در نخستین همایش ملی ابن‌سینا با عنوان «گیاهان دارویی و طب سینوی» که در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، برگزاری همایش گیاهان دارویی و طب سینوی در زادروز شیخ‌الرئیس ابن‌سینا را به منظور معرفی هرچه بیشتر حکیم هزاره‌ها و تجلیل از مقام پزشکان به فال نیک گرفت و از زحمات دست‌اندرکاران این همایش قدردانی کرد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی، تلاش پزشکان و پرستاران به منظور نجات بیماران از مرگ و کاستن آلام جسمی و روحی بیماران را قابل ستایش خواند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه فرهنگ اسلامی ایرانی غنی از آموزه‌هاست، گفت: پزشکان باید این نقش حیاتی را به بدنه جامعه منتقل کنند.

وی با اشاره به تجلیل انجام شده از دکتر وزیری، پزشک پیشکسوت که ۶۰ سال در شهر همدان به طبابت پرداخته است، نگاه مثبت و قدرشناسانه به مسائل را خواستار شد.

امام جمعه همدان با بیان خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد گیاهان دارویی و تدریس کتاب قانون بوعلی‌سینا در اروپا، بر حرکت به سمت استفاده از گیاهان دارویی با توجه به هزینه و عوارض داروهای شیمیایی تأکید کرد و افزود: طب سنتی در ایران از سابقه ۷۰۰۰ ساله برخوردار است که باید با تلاش محققان و پژوهشگران و با توجه به پیشرفت‌های علمی، زمینه استفاده مناسب از آنها بیش از پیش فراهم شود.

وی گفت: باید از تجویز و استفاده بیش از حد داروهای شیمیایی که مصرف آن ۴ برابر میانگین آمار جهانی است، جلوگیری شود.

آیت‌الله محمدی گفت: در کتاب‌های ائمه اطهار(ع) مانند طب‌النبی، طب‌الرضا و طب‌الصادق دستورات پزشکی و تغذیه‌ای در خصوص حفظ سلامت روایت شده که باید با مطالعه دقیق، بکار بسته شوند.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا با توجه به وجود گیاهان دارویی خاص در استان همدان، استفاده از این ظرفیت را خواستار شد و طب سنتی را درمانی ارزان، راحت و بدون عوارض دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و رئیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا در این مراسم از کتاب «مکتب سده» در زمینه تاریخ طب و طبابت در همدان که توسط سعید بشیریان، منصور حیدری و مسعود رفیعی در ۴ فصل شامل تاریخ پزشکی، علوم پزشکی در ایران باستان، تاریخ علوم پزشکی در همدان پس از اسلام و شرح حال طبیبان نامدار همدان تهیه شده، رونمایی کرد.

کد خبر 3748822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha