۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴

استاندار لرستان خبر داد؛

افتتاح بیش از ۱۰۰۰ میلیارد پروژه در لرستان هم‌زمان با هفته دولت

افتتاح بیش از ۱۰۰۰ میلیارد پروژه در لرستان هم‌زمان با هفته دولت

خرم آباد - استاندار لرستان از افتتاح بیش از هزار میلیارد تومان پروژه در این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان که در روز اول هفته دولت و در محل بیت نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه طی هفته دولت امسال ۹۶۸ پروژه در استان به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای تکمیل این پروژه ها هزار و ۳۰ میلیارد تومان بوده و برای چهار هزار و ۱۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

انعکاس مطالبات لرستان طی سه سال گذشته به هیئت دولت

وی با اشاره به اینکه خرم آباد با ۲۷۰ پروژه بیشترین تعداد پروژه قابل افتتاح طی هفته دولت در استان را دارد، افزود: در شهرستان های بروجرد ۱۱۷ پروژه، الیگودرز ۱۰۵ پروژه، دلفان ۹۳ پروژه، کوهدشت ۹۲ پروژه، دوره چگنی ۷۴ پروژه، پلدختر ۶۳ پروژه، سلسله ۶۰ پروژه، دورود ۴۹ پروژه، ازنا ۳۹ پروژه و رومشکان شش پروژه افتتاح خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در هفته فرهنگی، اقتصادی لرستان پنج وزیر حضور داشته و مطالبات مردم را شنیدند، عنوان کرد: در این هفته با دایر کردن ۸۵ غرفه ضمن نشان دادن عملکرد دستگاه های مختلف استان موفق شدیم داشته های لرستان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

 بازوند با بیان اینکه طی سه سال گذشته مطالبات لرستان به هیئت دولت منعکس شده است، تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی یک برنامه بلند مدت برای کشور بوده به طوری که برنامه ششم توسعه نیز بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی در مجلس تصویب می شود.

وجود بروکراسی در ساختارهای اداری مانع تحقق اقتصاد مقاومتی

وی با بیان اینکه قرار است اقتصاد مقاومتی با اقتصادی که وابستگی داشته مقابله کند و در اقتصاد مقاوم سازی ایجاد کند، اظهار داشت: مشارکت مردم، مدیریت عقلانی و مدیریت جهادی از پیش شرط های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار لرستان یکی از چالش های پیش روی استان را پایین بودن سطح بهره وری در نیروی انسانی دانست و گفت: یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی بحث بهره وری است لذا از مدیران دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود این موضوع را به صورت جدی در دستورکار خود قرار دهند.

بازوند با اشاره به اینکه وجود بروکراسی در ساختارهای اداری مانع تحقق اقتصاد مقاومتی می شود، تصریح کرد: باید قبول کنیم بروکراسی در ساختار اداری ما وجود داشته و عبور از این سطح کار دشواری است ولی این ساختار جواب نمی دهد و نباید یک سرمایه گذار درگیر بروکراسی های اداری شود لذا همه باید تلاش کرده که این موانع را برداریم زیرا وضعیت موجود قابل قبول نیست.

پرداخت ۹۸۴ میلیارد تسهیلات برای تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان

وی با اشاره به اینکه سند اقتصاد مقاومتی استان برای سال ۹۵ و ۹۶ تنظیم شده است، افزود: طی این دوسال باید حدود ۹ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شود که حدود ۷۲ درصد این رقم باید از طریق بخش خصوصی و تسهیلات تامین شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش بخش خصوصی و بانک ها است، ادامه داد: با انتخاب لرستان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی شرایط خوبی برای حضور بخش خصوصی در استان فراهم شده به ویژه ساختار بانک ها بسیار تغییر پیدا کرده است لذا با توجه به اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد اقتصاد توسط سیستم بانکی اداره می شود بانک ها باید محکم پای کار بیایند.

بازوند با اشاره به اینکه هیئت دولت ۳۴ مورد اختیار به استان تفویض کرده است، عنوان کرد: از جمله در شهرک های صنعتی لرستان برای فروش زمین به سرمایه گذار اختیار لازم به استان داده شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۹۸۴ میلیارد تومان تسهیلات در راستای اقتصاد مقاومتی برای استان مصوب شده است، افزود: تا کنون ۳۰۲ میلیارد تومان این تسهیلات بین سرمایه گذاران و بانک ها عقد قرارداد شده که حدود ۶۴ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.   

افزایش ۱۲ درصدی صادرات از لرستان

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید میزان صادرات غیرنفتی استان طی امسال حدود ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد، یادآور شد: میزان صادرات غیرنفتی استان طی چهار ماه اول امسال حدود ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

بازوند گفت: حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های بزرگ در استان از جمله فولاد ازنا، فاز دوم داروسازی بایر افلاک، نساجی بروجرد، فروآلیاژ، پتروشیمی کوهدشت و ... نیاز بوده که ۴۳۵ میلیارد تومان آن تصویب شده و مابقی آن در حال ابلاغ است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی استان نسبت به برنامه های اقتصاد مقاومتی این بخش ۴۰ درصد عملکرد داشته ایم، عنوان کرد: شبکه یک و دو سد حوضیان و شبکه سدهای ایوشان و مروک توسط شرکت آب منطقه ای لرستان به اتمام رسیده است.

کد خبر 3749579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha