۲ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۳۹

فعالان تبلیغ در فضای مجازی خواستار شدند؛

محتوای دینی و مبلغان فضای مجازی باید ساماندهی شوند

محتوای دینی و مبلغان فضای مجازی باید ساماندهی شوند

قم - مبلغان فعال در فضای مجازی در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار ساماندهی محتوای دینی و مبلغان فضای مجازی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از فعالان تبلیغ در فضای مجازی غروب سه‌شنبه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دیدار و مباحث مربوط به حوزه محتوای دینی و لزوم تبلیغ در فضای مجازی از سوی طلاب را مورد بررسی قرار دادند.

طلاب مبلغ در این دیدار خواستار توجه ویژه وزارت ارتباطات به محتواهای دینی و لزوم ساماندهی مبلغان فضای مجازی شدند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این جلسه اظهار کرد: ما ۱۴۰۰ مبلغ تأیید شده در فضای مجازی داریم و از ۹۲ گروه تبلیغی حمایت می‌کنیم که ظرفیت خوبی است.

تعدادی از فعالان تبلیغ در فضای مجازی نیز بیان کردند: ما باید دفتر و اتاقی برای ساماندهی فناوری اطلاعات در فضای مجازی داشته باشیم و آرشیو دیجیتال فرهنگی فراهم کینم.

یکی از فعالان تبلیغ در فضای مجازی نیز عنوان کرد: حجم زیادی از دیتا در قم وجود دارد که لازم است بازطراحی محتوایی شوند و اطلس محتوایی ایجاد شود تا از موازی کاری جلوگیری شود. همچنین این کار بیش از ۵۰ درصد از کار تولید محتوا را پیش می‌برد.

خدمات مرکز پاسخگویی به سوالات دینی رایگان شود

رئیس مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی در این دیدار خواستار رایگان شدن خدمات مرکز شد تا مردم به جز دریافت پاسخ سئوالات خود دغدغه هزینه تلفن آن نباشند.

حجت الاسلام مخدوم تصریح کرد: روزانه ۱۷ هزار نفر مراجعه تلفنی از سوی مرکز هستیم و این میزان در ماه مبارک رمضان ۱۵۰ هزار نفر بود.

مدیر کل فناوری اطلاعات استان قم ابراز کرد: در پی آن هستیم تا طلاب علاقه‌مند به تبلیغ در فضای مجازی را شناسایی کرده و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار عنوان کرد که مکانی در قم تشکیل شود تا محتوای دینی در آن مورد بررسی قرار گیرند و همکاران وزارت ارتباطات نیز در این باره فعالیت داشته باشند.

کد خبر 3750138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha