۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی:

خرید تضمینی ۲۴۵هزار تن گندم در اصفهان/پرداخت آغاز شد

خرید تضمینی ۲۴۵هزار تن گندم در اصفهان/پرداخت آغاز شد

اصفهان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی ۲۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان گفت: پرداخت بدهی جهاد کشاورزی به کشاورزان نیز از هفته جاری آغاز شده است.

اصغر مومن زاده کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص خرید تضمینی گندم در استان اصفهان اظهار داشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که در استان اصفهان ۲۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان اصفهان ۲۹۰ هزار تن گندم برداشت شده است، بیان داشت: بخشی از این گندم برای بذر کاشت مجدد و بخشی نیز در بخش خصوصی فروخته می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در سال جاری به دلیل مبارزه با سن در سطح بالای ۸۰ هزار هکتاری کاشت گندم خسارتی به این نوع کشت وارد نشد، افزود: تنها در برخی از موارد و در سطح محدودی از گندم استان آفات و بیماری‌ها خساراتی را وارد کردند.

وی در خصوص ظرفیت سیلوهای استان اصفهان نیز گفت: در حال حاضر ظرفیت سیلوهای استان مناسب است و ما در خصوص تحویل و حمل و نقل گندم با مشکل مواجه نیستیم.

محسن زاده کرمانی در خصوص پرداخت هزینه خرید تضمینی گندم به کشاورزان نیز ابراز داشت: هر کیلوگندم از کشاورزان استان به مبلغ یک هزار و ۲۷۵ توماتن خریداری شده است و در مجموع جهاد کشاورزی باید برای این میزان گندم بیش از ۳۱۲ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ درصد از این مبلغ به کشاورزان پرداخت شده است، افزود: پس از مدتی وقفه پرداخت بدهی جهادکشاورزی به کشاورزان از سر گرفته شد و این کار از ابتدای هفته آغاز شده است.

کد خبر 3750809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha