۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸

رئیس دانشگاه خبر داد:

راه اندازی شبکه بین المللی دانشگاه آزاد/ توسعه زبان فارسی

راه اندازی شبکه بین المللی دانشگاه آزاد/ توسعه زبان فارسی

رئیس دانشگاه آزاد از ایجاد شبکه بین‌المللی در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این شبکه خدمات آموزشی به افراد علاقه‌مند به زبان فارسی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره دانش‌افزایی برترین‌های المپیاد زبان فارسی دانشگاه‌های ترکیه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، گفت: در این دانشگاه شبکه بین‌المللی راه‌اندازی شده است تا بر اساس این شبکه، افراد متقاضی مقیم کشورهای آسیای میانه، کشورهای همسایه ایران و کشورهای اروپایی بتوانند در رشته‌های مربوط به ادبیات فارسی تحصیل کنند.

وی افزود: این شبکه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برنامه‌ریزی شده است و غیر فارسی‌زبانان می‌توانند تا مقطع دکترا از طریق این شبکه ادامه تحصیل دهند.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: این شبکه به صورت آموزش‌های الکترونیکی و مجازی فعال خواهد بود و میزان شهریه این دوره‌ها نیز معادل شهریه‌های واحدهای داخلی دانشگاه آزاد در کشور است.

وی اضافه کرد: امتحانات افرادی که قصد دارند از طریق این شبکه ادامه تحصیل دهند، در کشوری که ساکن هستند برگزار خواهد شد و دانشگاه اساتیدی را به مراکز بین‌المللی این دانشگاه اعزام خواهد کرد و امتحانات این دانشجویان از طریق اساتید برگزار خواهد شد.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد گسترش زبان فارسی را وظیفه خود می‌داند، تاکید کرد: دوره‌های آموزش زبان فارسی با همکاری بنیاد سعدی را تنها معطوف به آموزش به دانشجویان کشور ترکیه نخواهیم کرد، بلکه برنامه داریم این آموزش‌ها را به دانشجویان دیگر کشورها نیز ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: آموزش‌های زبان‌آموزی این دانشگاه به صورت حضوری و مجازی برای متقاضیان بین‌المللی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه برنامه راهبردی برای گسترش و حفظ زبان فارسی تدوین کرده است که اکنون این برنامه به بیش از ۴۰۰ واحد این دانشگاه برای اجرا ارائه شده است.

کد خبر 3750812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha