۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

۵۰ درصد روستاهای حاشیه مرزهای خراسان جنوبی خالی از سکنه شد

۵۰ درصد روستاهای حاشیه مرزهای خراسان جنوبی خالی از سکنه شد

بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از خالی شدن ۵۰ درصد روستاهای حاشیه مرزها در استان طی ۱۰ سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در دیدار وزیر بهداشت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به فرهنگ مردم خراسان جنوبی، اظهار کرد: علی رغم همه مشکلات مادی و محرومیت ها مردم این استان در کمک به نیازمندان جزء استان های نخست کشور هستند.

وی بیان کرد: همچنین با وجود مرز مشترک با کشور افغانستان و کویری بودن که می تواند سبب ناامنی در منطقه شود اما به دلیل فرهنگ بالای مردم خراسان جنوبی از گذشته تاکنون، این استان جزء امن ترین استان های کشور محسوب می شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پایین بودن درآمد سرانه و اشتغال را یکی از مهمترین مشکلات استان عنوان کرد و گفت: مردم استان در اشتغال فوق العاده مشکل دارند و به طور میانگین از هر ۵۰ نفر که به ما نمایندگان مراجعه می کنند ۲۵ نفر برای درخواست کار است.

مسئولان مرکز هنوز هم توجهی به مشکلات استان ندارند

عبادی با بیان اینکه مشکل بی آبی یکی دیگر از مشکلات بزرگ استان است، عنوان داشت: اگر طرح انتقال آب به خراسان جنوبی همچون هشت سال گذشته به کندی پیش رود روستاهای مرزی استان خالی از سکنه خواهد شد و این تبعات امنیت زیادی برای کشور در پی خواهد داشت.

وی از خالی شدن ۵۰ درصد روستاهای حاشیه مرز در استان طی ۱۰ سال گذشته خبر داد و افزود: خراسان جنوبی با مشکلات زیادی روبه رو است اما هنوز هم در سطح مسئولان مرکز به آن توجه ای نمی شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از روستاهای استان حتی یک درخت یا قطره آب قنات ندارند و با تانکر آبرسانی می شوند که آن هم گاهی اوقات بهداشتی نیست.

عبادی همچنین به نبود شبکه ریلی در استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی راه آهن بیرجند یکی از نیازهای حیاتی است که تاکنون اهتمام چندانی برای آن نشده است.

شکاف های سه متری زمین در سرایان

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در فلات ایران، دورترین فاصله را با منابع آبی دارد، بیان داشت: انتقال آب چه از سرچشمه های کارون و چه از دریای عمان اگر از همین امروز نیز آغاز شود حدود ۱۰ سال زمان نیاز دارد و باید تسریع شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چاره ای جز انتقال آب به خراسان جنوبی نداریم، افزود: در حال حاضر در دشت سرایان زمین با شکاف های سه متری رو به رو هستیم که این امر وضعیت اسف بار استان را نشان می دهد.

عبادی ادامه داد: در حوزه سلامت نیز خراسان جنوبی محروم است و باید توجه ویژه تری به آن شود.

کد خبر 3751494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha