۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹

عراقچی در پاسخ به مهر:

علت عدم لغو بخشی از تحریم‌ها بدعهدی طرف غربی است

علت عدم لغو بخشی از تحریم‌ها بدعهدی طرف غربی است

مشهد- معاون وزیر امور خارجه با اشاره به پیگیری های هیات نظارت بر برجام در رابطه با بدعهدی های طرف مقابل گفت: هر زمان که لازم باشد تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس عراقچی در حاشیه همایش بررسی دستاوردهای برجام در مشهد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال مهر درباره آخرین نتایج هیات نظارت بر برجام در رابطه با بدعهدی های طرف مقابل اظهار کرد: رفتار طرف مقابل و بدعهدی ها، بدحسابی ها و کوتاهی ها توسط وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی رصد شده و به هیات نظارت بر برجام گزارش می شود.

وی ادامه داد: تمام این بدعهدی ها به دقت دنبال شده و در زمان لازم تصمیمات مقتضی را خواهیم گرفت.

عراقچی با اشاره به لغو تحریم ها پس از اجرای برجام گفت: تحریم ها تا حدود زیادی رفع شده و مقداری دیگر نیز دارای موانعی است که علت اصلی این موانع نیز ناشی از بدعهدی ها و بدحسابی های طرف غربی و به ویژه آمریکاست.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: ما در حال پیگیری کوتاهی ها در اجرای بهینه آثار رفع تحریم ها هستیم.

وی در واکنش به سوالی درباره دستگیری عبدالرسول دری اصفهانی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای که روز گذشته توسط یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد، گفت: درباره جاسوس بودن دری اصفهانی بنده تنها حرف و شایعه شنیدم و امیدوارم مراجعی که باید پاسخگو باشند رسما توضیح بدهند.

عراقچی افزود: اگر جاسوسی دستگیر شده باشد باید قوه قضاییه و نهادهای امنیتی در مورد آن توضیح دهند و صرفا نمی توان به شایعات اکتفا کرد.

وی با تاکید بر اینکه بنده در مقامی نیستم که دستگیری کسی را تایید یا تکذیب کنم گفت:ما نه وظیفه داریم و نه دارای ابزار هستیم که بخواهیم کسی را دستگیر کنیم و این امر بر عهده نهادهای امنیتی است که از نفوذ جلوگیری کنند.

کد خبر 3751679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha