۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶

استاندار در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در سنندج:

راه‌اندازی زبان کردی خبرگزاری مهر همگرایی ملی را تقویت می‌کند

راه‌اندازی زبان کردی خبرگزاری مهر همگرایی ملی را تقویت می‌کند

سنندج- استاندار کردستان راه اندازی سرویس زبان کُردی خبرگزاری مهر را منجر به تقویت همگرایی ملی عنوان کرد و افز ود: ارائه تصویری واقعی از نظام اسلامی به کردهای تمام دنیا رسالت مهم مهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز پنج شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر کردستان در سنندج ضمن تشکر از زحمات و تلاش های خبرنگاران فعال در این خبرگزاری در استان گفت: پیگیری های مطلوبی در سطح کشور برای راه اندازی سرویس کُردی خبرگزاری مهر صورت گرفت و خوشبختانه به نتیجه هم رسید و به همین دلیل باید از مسئولان این رسانه در سطح کشور و استان تقدیر کرد.

وی عنوان کرد: ایجاد این سرویس نه تنها هیچ حساسیت ملی درپی نداشته بلکه موجب همگرایی ملی هم شده است و با این اقدام می توانیم اخبار اقصی نقاط ایران به ویژه مناطق کردنشین را به کُردهای دنیا منتقل کنیم که این مهم باعث برقراری ارتباطات بیشتر با اقلیم کردستان عراق خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه تصویری واقعی از جمهوری اسلامی ایران به کردهای جهان، عنوان کرد: انتظار می رود که در سایه حمایت های مدیران خبرگزاری مهر زمینه برای توسعه و اعتلا بیش از پیش این رسانه به ویژه در حوزه کردی فراهم شود.

استاندار کردستان از آمادگی خود برای حمایت از خبرگزاری مهر کردی خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه خبرگزاری مهر عملکرد خوبی در بخش فارسی و کردی در استان کردستان دارد و به همین دلیل باید از تمامی افراد شاغل در این رسانه تقدیر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست در ارتباط با انتقادهای اهالی رسانه اظهار داشت: معتقدم مدیران باید تحمل خود را در مقابل انتقادات اهالی رسانه افزایش دهند و اگر ایراداتی هم نسبت به انتقادات داشتند پاسخ منطقی دهند نه اینکه رسانه ای را نسبت به انتشار اخبار حوزه خود محروم کنند.

استاندار کردستان انتقاد را یکی از مسائل و موضوعات ضروری در جامعه خواند و افزود: تاکنون از منتقدان خود دوری نکردم و هیچ گاه رسانه ای را هم بایکوت خبری نکرده ام و از انتقادات رسانه ها نیز استقبال می شود

زاهدی بیان کرد: اهالی رسانه در سطح ملی باید استان کردستان را به گونه ای مطرح کنند که مردم سایر نقاط کشور به خوبی با ظرفیت ها و استعدادهای استان آشنا شوند و خوشبختانه در این زمینه خبرگزاری مهر عملکرد مثبتی از خود داشته است.

وی اظهار داشت: اصل اولی که در اخبار استان باید رعایت شود در نظرگرفتن و مورد توجه قراردادن منافع ملی و سپس منافع استانی است.

استاندار کردستان بار دیگر ضمن تقدیر از فعالیت های خبرگزاری مهر در این استان، عنوان کرد: انتظار می رود که در سایه تعامل و همکاری بهتر بتوانیم فعالیت های خوبی در بخش فرهنگی داشته باشیم.

استاندار کردستان را در این بازدید مدیرکل حوزه ریاست استانداری، مدیرکل روابط عمومی استانداری و همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همراهی می کردند.

در جریان این بازدید که حدود یک ساعت به طول انجامید آرمان نصراللهی دبیر سرویس زبان کردی خبرگزاری مهر و سرپرست دفتر استانی مهر کردستان گزارشی از فعالیت های این رسانه را ارائه کرد.

کد خبر 3751773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یاشار ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
      0 0
      زبان ترکی آذری چی که نزدیک به 40 درصد مردم این کشور را تشکیل می دهند