۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۵۶

استاندار یزد:

تلاش برای رسیدن خط دوم آب انتقالی ظرف ۵ سال آینده به یزد

تلاش برای رسیدن خط دوم آب انتقالی ظرف ۵ سال آینده به یزد

یزدـ استاندار یزد گفت: تلاش و دغدغه ما این است که خط دوم انتقال آب ظرف پنج سال آینده به یزد برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: مسئله اصلی استان یزد، موضوع آب است و همه دغدغه ما این است که کار سرعت بگیرد و برای اینکه سرعت این کار زیاد شود، لازم است تامین اعتبار از راه‌های مختلف انجام شود.

وی با بیان اینکه چاره ای جز گرفتن فاینانس نداریم، تصریح کرد: همه دغدغه و تلاش ما این است که خط دوم انتقال آب به یزد ظرف پنج سال آینده به استان برسد.

میرمحمدی بیان کرد: در کنار تلاش‌هایی که برای تخصیص اعتبار به خط دوم انتقال آب صورت می‌گیرد، باید مدیریت آب به ویژه در بخش کشاورزی نیز جهادی شود تا تعادلی در سفره‌های آب زیرزمینی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: طرح‌های مدیریت مصرف آب کشاورزی که در سفر رئیس جمهور به استان تصویب شد، باید با جدیت دنبال شود تا شاهد اتفاق جدید در باغ‌ها و مزارع کشاورزی باشیم.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث مبارزه با قاچاق موادمخدر در استان یزد اظهار داشت: یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی در مسیر عبور قاچاقچیان موادمخدر قرار گرفته و نه تنها قاچاق مواد بلکه تبعات آن نیز دامنگیر یزد شده است.

میرمحمدی تصریح کرد: هرچه کار با جدیت بیشتری در مرزها انجام شود و هرچه حلقه ورودی کالاهای قاچاق بسته‌تر باشد، ما شرایط بهتری در استان خواهیم داشت.

وی افزود: البته نیروی انتظامی در استان یزد به خوبی در عرصه مبارزه با قاچاق موادمخدر و کالا و ارز وارد شده و گلوگاه‌های مهم استان یزد به شدت کنترل می شود اما این برخوردها هنوز کافی نیست و قاچاقچیان هر بار مسیری جدید برای ورود پیدا می کنند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اولویت‌های استان یزد را توسعه گردشگری دانست و بیان کرد: اگر در این صنعت بتوانیم به پیشرفت برسیم، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، با صرف منابع کمتر، درآمدهای بیشتری برای استان کسب خواهد شد.

کد خبر 3752022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha