۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۳۵

استاندار گیلان:

ریشه کنی «سنبل آبی» در گیلان نیازمند اعتبارات ویژه است

ریشه کنی «سنبل آبی» در گیلان نیازمند اعتبارات ویژه است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با گیاه سنبل آبی در منابع آبی استان گفت: این مهم نیازمند توجه و تخصیص اعتبارات ویژه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی  عصر پنج شنبه در جلسه کارگروه پسماند و آمایش محیط زیست که با حضور رئیس سازمان محیط زیست در استانداری گیلان برگزار شد، عمده اقدامات اقتصاد مقاومتی را متاثر از ستاد رفع موانع تولید دانست و اظهارکرد: این استان در زمینه رفع موانع تولید گام های موثری برداشته  است.

وی با بیان اینکه در جذب تسهیلات در بخش های مختلف صنعت جزو استان های یکم تا سوم هستیم، گفت: مشکلات اعتباری کشور در عزم و جدیت اقدامات خلل وارد می کند.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت رو به رشد اشتغال در این استان افزود: استفاده از افراد تحصیل کرده گیلان از جانب تمام‌ مسئولان کشوری اهتمام ویژه می طلبد زیرا عزم این مهم در دولت وجود دارد.

نجفی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، تصریح کرد: اگر روزی رعایت محیط زیست مستحب بود، امروز این مستحب به واجب تبدیل شده و بر این اساس تمام امورات مربوط به محیط زیست و گردشگری باید جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: مسافران از استان های دیگر برای سیاحت به گیلان آمده اما در راه سیاحت به گیلان فقط زباله های خود را به ارمغان می آورند.

استاندار گیلان خواستار این شد که این استان پایلوت فرهنگ در آموزش جمع آوری زباله  شود زیرا زمینه های اجرای این طرح را درگیلان فراهم  دانست.

نجفی به معضل «سنبل آبی» در استان گیلان اشاره کرد و یادآورشد:  این گیاه مهاجم باید ریشه کن شده که این مستلزم تخصیص اعتبارات ویژه است.

کد خبر 3752079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha