۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱

استاندار یزد عنوان کرد؛

مدیران و فرمانداران از بزرگنمایی آمارها پرهیز کنند

مدیران و فرمانداران از بزرگنمایی آمارها پرهیز کنند

یزد ـ استاندار یزد از مدیران و فرمانداران استان یزد خواست از «گنده‌گویی» و «پز دادن» در ارائه آمارها و گزارش‌های عملکردی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در جشنواره استانی شهید رجایی که در سالن شهید عباسپور برگزار شد، اظهار داشت: برخی آمارهای منتشر شده از سوی فرماندار اردکان یادداشت‌هایی در فضای مجازی به دنبال داشته که برای آگاه کردن برخی مدیران دیگر لازم بود.

وی با بیان اینکه از قبل از انتشار این مطلب در کتاب در جریان این آمارها بودم، بیان کرد: آگاهانه خواستم تا این آمار در کتاب منتشر شود تا برخی مدیران دیگر نیز درس بگیرند.

میرمحمدی عنوان کرد: وقتی فرماندار اردکان از افزایش ۱۷.۵ درصدی اعتبار این شهرستان خبر می‌دهد باید میزان تخصیص‌ها را نیز بیان کند ضمن اینکه اصلا اعتبار ربطی به فرماندار ندارد بلکه فرماندار باید با هنر مدیریت خود، بتواند از اعتبار تخصیص یافته برای اجرای برنامه های مهم استفاده و به درستی آن را مدیریت کند.

استاندار یزد با بیان اینکه شفاف ‌سازی هدف اصلی ما از اجرای برنامه هایی نظیر جشنواره شهید رجایی است، عنوان کرد: گزارش عملکرد نباید مصداق شعر «من آنم که رستم بود پهلوان» باشد، مگر تاکنون از گنده گویی‌ها و پز دادن چه چیز حاصل مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه اختصاص اعتبار مرتبط با عملکرد فرماندار یا مدیر نیست، تصریح کرد: ضمن اینکه مدیر یا فرماندار نباید تنها اختصاص بودجه را مدنظر قرار دهد بلکه باید تخصیص را مورد توجه قرار دهد و الا افزایش ۱۷.۵ درصدی اعتبار بدون تخصیص اقدام بزرگی نیست.

میرمحمدی از مدیران خواست نسبت به بیان مسائل آنگونه که هست بپردازند و در صدد پوشیدن عیب‌ها نباشند زیرا پوشاندن عیب هنر نیست بلکه رفع آن هنر است.

استاندار یزد اظهار داشت: دیکته نانوشته غلط ندارد و اگر این موضوع را بپذیریم در صدد رفع اشتباهات خود بر می‌آییم در غیر این‌ صورت اشتباهات و غلط‌ها استمرار می ‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اقتصاد ایران قبل از انقلاب دولتی بود و بیش ایز ۷۵ درصد اقتصاد کشور روی دوش دولت بود، ‌عنوان کرد: اگر به روزنامه‌های قبل از انقلاب مراجعه شود می‌بینیم که موضوع اقتصاد تک قطبی و اقتصاد نفتی بسیار مطرح بوده است.

میرمحمدی یادآور شد: بعد از انقلاب تلاش شد تا از این نوع اقتصاد دور شویم و روند کاهشی اقتصاد نفتی را دنبال کردیم اما این کاهش گاه انقلابی و گاه گام به گام بوده است.

کد خبر 3753177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha