۷ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۱۷

استاندار یزد:

اتکای صنعت به دولت مشکل‌ساز است/لزوم تشکیل صندوق اعتباری صنعتگران

اتکای صنعت به دولت مشکل‌ساز است/لزوم تشکیل صندوق اعتباری صنعتگران

یزد ـ استاندار یزد با تاکید بر لزوم خوداتکایی و خودکفایی صنایع گفت: اتکای صنایع به دولت در صورت بروز موانع اقتصادی برای دولت، بخش خصوصی را نیز دچار مشکل می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌ سیدمحمد میرمحمدی شنبه شب در همایش تجلیل بخش خصوصی از کارگزاران دولت یزد اظهار داشت: باید تلاش کنیم مشارکت‌ها را افزایش دهیم و ابعاد کار و فعالیت را آنچنان تدوین کنیم که موفقیت ما قطعی باشد در غیر این‌ صورت بی‌ اعتمادی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به شرکت‌هایی که جهانی شده و بازارها را تصاحب کرده‌اند، بیان کرد: اینها صادقانه و با اعتقاد کار کرده‌اند و نظم و انضباط در کار آنها وجود داشته و با زیربنای قطعی وارد میدان شده و به ظواهر دل خوش نکرده اند.

استاندار یزد خطاب به صنعتگران استان یزد عنوان کرد: با عزمی راسخ کار کنید که این از ضرورت‌های کار و فعالیت است و بدانید که شرکت‌های موفق جهانی، فقط به دنبال سودهای کلان نبوده‌اند اما مشتری مداری آنها، این شرکت‌ها را پرآوازه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: وقتی مشکلات واحدهای مختلف تولیدی را بررسی می‌کنیم، مشکلات به طور عمده اقتصادی است و تدبیری هم برای رفع آنها نشده بلکه دیده شده اغلب، این مشکل را سد راه خود قرار می‌دهند و این سد مانع حرکت آنها می‌شود در حالی که قدرت انسانی فراتر از اینهاست، کوه را می‌شکافد و فضا را تسخیر می‌کند حال چگونه در برابر برخی موانع عقب نشینی می‌کند.

میرمحمدی تاکید کرد: همیشه نباید متکی به دیگران باشیم زیرا اگر تکیه گاه داشته باشیم به هر حال ممکن است روزی این تکیه گاه کنار برود و زمین بخوریم و باید تلاش کنیم در اقتصاد روی پای خودمان ورزشکارانه با قدم‌های محکم و استوار جلو برویم.

وی بیان کرد: اینکه متکی به حمایت دولت شویم، همان عصایی است که اگر جایی گیر کرد، زمین می‌خوریم و احتمال این زیاد است زیرا مسیر هموار نیست بنابراین ما در مسیر ناهموار هم دقت بیشتری و هم قدرت بالاتری نیاز داریم.

استاندار یزد تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، این فرصت وجود دارد که بتوانیم گام‌های بلندی برداریم ضمن اینکه صنعتگران تشکل‌های بسیار خوبی دارند و اگر هم اندیشی و هم افزایی بین آنها افزایش پیدا کند، شرایط بهتری به وجود خواهد آمد.

وی به صنعتگران توصیه کرد تا موسسات اعتباری برای خود تشکیل دهند زیرا همه آنها به هر حال از یک ثروت برخوردارند و از این ثروت باید به عنوان پشتوانه واحدهای تولیدی استفاده کنند.

میرمحمدی از موسسه اعتباری به عنوان حلقه مفقوده در صنعت استان یزد یاد کرد و افزود: اگر خود صنعتگران سهامدار چنین موسسه ای باشند، می توانند مشکلات مالی خود را بهتر حل کنند.

وی ادامه داد: دولت هم در همه زمینه‌ها با بخش خصوصی همکاری می‌کند و حتی موارد را تک به تک مورد بررسی قرار می دهد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل صنعت به دانش باز می گردد و اگر ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت شود و مشتری مداری و تکنولوژی همگام با هم جلو برود، مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: در دانشگاه انواع رشته ها و مراکز پژوهشی وجود دارد که می تواند در خدمت صنعت قرار گیرد و باعث پیشرفت آن شود و باید یک رابطه مستند بین صنعت و دانشگاه تعیین شود.

در این مراسم از سوی بخش خصوصی از خدمات استاندار یزد به مناسبت هفته دولت تجلیل شد.

کد خبر 3753842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha