۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷

لاوروف:

مبارزه با تروریستها در سوریه باید در دستور کار همه قرار گیرد

مبارزه با تروریستها در سوریه باید در دستور کار همه قرار گیرد

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی گفت: در مورد فعالیت واحدهای هوایی در سوریه اصراری بر ممنوعیت پروازها نداریم، بلکه می خواهیم هواپیماهایی که پرواز می کنند با گروه تروریستی مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» گفت: در دیدار با وزیر خارجه آمریکا درباره لزوم مبارزه جدی تر با گروه های تروریستی در سوریه و نخست علیه داعش گفتگو کردیم که در این مذاکرات و همچنین دیدار قبلی با جان کری در مسکو به تفاهم رسیده ایم که پس از توافق در مورد جزییات فنی بین روسیه و آمریکا، اجرا می شود.

وزیر خارجه روسیه افزود: تاکید می کنم، هدف ما ممنوع کردن پرواز یکی از شرکت کنندگان مناقشه در سوریه نیست، بلکه می خواهیم این هواپیماها برای بمباران تروریست ها پرواز کنند. تاکنون در این مورد با آمریکا و ائتلاف به رهبری این کشور اقدامات خود را هماهنگ نکرده ایم. امیدواریم که در این مورد با آمریکا به توافق رسیده و نشست کارشناسان دو کشور نیز بتواند به دستیابی به توافق در این زمینه کمک کند.

لاوروف همچنین با تاکید بر لزوم مشارکت کردهای سوریه در مذاکرات حل و فصل بحران این کشور، گفت: با طرف آمریکایی در مورد روند حل و فصل سیاسی مسائل توافق کردیم و کردها نیز بخشی از روند مذاکرات سوری خواهند شد.

کد خبر 3754089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha