۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۳۰

همزمان با آخرین روز از هفته دولت؛

پست دوم اسکله نخستین بندر چند منظوره ایران در آستارا افتتاح شد

پست دوم اسکله نخستین بندر چند منظوره ایران در آستارا افتتاح شد

آستارا-پست دوم اسکله منطقه ویژه اقتصادی آستارا در هفتمین وآخرین روز از هفته دولت باحضور استاندار گیلان و معاون سازمان بنادر و دریانوردی، به عنوان نخستین بندر خصوصی چندمنظوره کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  در مراسمی که بعد از ظهر دوشنبه در محل منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا برگزار شد، از پست دوم اسکله بندر چند منظوره آستارا که از نوع شمع و عرشه و به طول ۱۵۰ متر برای پهلوگیری کشتی های تجاری است و با هزینه پنج میلیارد ریال در طول ۹ ماه احداث شده است، بهره برداری شد.

با بهره برداری از اسکله دوم منطقه ویژه اقتصادی بندر چند منظوره آستارا، ظرفیت این بندر از ۶۰۰ هزار به یک میلیون تن کالا افزایش پیدا کرد.

افتتاح دو باب انبار سرپوشیده کالا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و به مساحت سه هزار متر مربع در محوطه منطقه ویژه اقتصادی آستارا، اداره داخلی گمرک و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با اعتبار دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به مساحت ۱۷۰ متر مربع از جمله پروژه هایی بود که توسط استاندار گیلان در آخرین روز هفته دولت در استارا افتتاح شد تا بندر تجاری آستارا وارد مرحله ای جدید از فعالیت های اقتصادی شود.

با راه اندازی پروژه های مربوط به منطقه ویژه اقتصادی آستارا به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای ۱۴۰ نفر شغل ایجاد شد.

 مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی از ابتدا تاکنون در منطقه ویژه اقتصادی آستارا، ۶۰۰ میلیارد ریال است که به صورت ویژه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با جدیت ادامه دارد.

استاندار گیلان در سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا از عملیات استحصال حوضچه داخلی بندر چند منظوره آستارا بازدید کرد و با چگونگی اجرای عملیات محوطه سازی و تسطیح اراضی منطقه ویژه اقتصادی آستارا آشنا شد.

عملیات استحصال سه هکتار حوضچه داخل بندر تجاری آستارا در مدت هفت ماه انجام و برای اجرای آن ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان این پروژه ها در محل پست دوم اسکله بندر چند منظوره آستارا با اشاره به افتتاح یک هزار و ۱۸۷ پروژه در سطح گیلان اظهار کرد: زیبایی پروژه های افتتاح شده در سطح استان در این بود که بخش اعظم آن مربوط به بخش خصوصی و در بخش های مختلف صنعتی، بندری، گردشگری، کشاورزی، اقتصادی و تجاری بود.

محمد علی نجفی با اشاره به اهمیت ویژه بندر چند منظوره آستارا گفت: بندر آستارا سبب ارتقای جایگاه ترانزیتی استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی دو پست دیگر را در کنار یک پست اسکله سوختی در برنامه کاری خود دارد افزود: امروز شاهد ارتقای خدمات دولت در مسیر تحقق استعدادهای شهرستان آستارا هستیم.

 بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور بر اساس اعلام کارشناسان حوزه حمل و نقل، نزدیکترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا ، آفریقا و اروپا است.

کد خبر 3755735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha