۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹

دبیر کارگروه مد و لباس از مادر طراحی لباس ایران تقدیر کرد

دبیر کارگروه مد و لباس از مادر طراحی لباس ایران تقدیر کرد

دبیر کارگروه مد و لباس کشور به تماشای نمایش«سقراط» نشست و در پایان این کار، از ادنا زنیلیان، مادر طراحی لباس در ایران تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس کشور، شب گذشته، هشتم شهریور ماه به تماشای تئاتر «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی نشست و از ادنا طنیلیان، طراح لباس این نمایش که ملقب به مادر طراحی لباس در ایران هم هست تقدیر و تشکر کرد.

در بخشی از متن تقدیرنامه ادنا زنیلیان آمده: «تجلی هنر با تکمیل عناصر پیوسته آن موجب خلق اندیشه‌ها و جان بخشیدن به خلاقیت‌ها می‌شود. از این رو باید اذعان داشت هنر طراحی لباس از مهم ترین بخش‌ها و موضوعات جان‌بخش در تئاتر است.»

ادنا زینلیان در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۳۳ش، در خانواده‌ای اهل فرهنگ و هنر، در تهران به دنیا آمد. مادرش، سدا قازاریانس، از فعالان عرصۀ هنر و دبیر هنرهای دستی و از مشوقان اصلی او برای ورود به عرصۀ هنر طراحی بود. پدر ادنا، رافائل زینلیان، از دیگر مشوقان او در ورود به عرصۀ هنر بوده است.

زینلیان دوران ابتدایی را در مدرسۀ هور و دبیرستان را در مدرسۀ کوشش  مریم طی کرد و بنابر علاقه و استعدادی که در او بود در سال ۱۳۵۱ با ورود به رشتۀ طراحی لباس در دانشگاه الزهرا(س) یا فرح پهلوی سابق پا به دوران تازه ای از زندگی اش گذاشت.  

وی جزو اولین گروه از دانش آموختگانی است که در مقطع کارشناسی موفق به اخذ مدرک طراحی لباس شده است؛ از این رو ادنا زینلیان را مادر طراحی لباس در ایران لقب داده‌اند.

کد خبر 3756172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha