۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۷

همزمان با هفته دولت در آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی انجام شد:

افتتاح سایت های آزمون الکترونیکی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای

افتتاح سایت های آزمون الکترونیکی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای

تبریز - آیین افتتاح سایت های آزمون الکترونیکی مراکز آموزش فنی و حرفه ای مرند، میانه و آذرشهر با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه فناوری اطلاعات سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی دراین آیین گفت : یکی ازچالش های  جامعه امروزی، بکارگیری افراد غیر متخصص در مشاغل فنی به عنوان  تکنسین و تعمیرکار است.

وی در ادامه افزود : این افراد در جامعه بدون تائید صلاحیت حرفه ای اشتغال دارند که باید درمرجعی، توانایی انجام کار مربوطه محرز شود تا از ارائه خدمات نامطلوب در جامعه کاسته شود.

وی خاطر نشان کرد : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با ایجاد تسهیلات و تجهیزات متناسب در استان با ایجاد کارگاههای سنجش آنلاین، امکان دسترسی آسان، صرفه جویی در وقت و هزینه ها را در راستای اجرای سیاستهای سازمانی فرهم نموده است.

نماینده تصریح کرد : هدف دلت تدبیر و امید ارائه بیشترین و بهترین خدمات به مردم است و این رویداد نیز، در همین راستا صورت گرفت .

سخنران بعدی این آیین، کریمی، رئیس مرکز نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری آذربایجان شرقی بود که درخصوص ارائه خدمات الکترونیکی در جامعه افزود : عصر، عصر الکترونیک است. ما هم امیدواریم که استان ما و سازمان آموزش فنی و حرفه ای حرکتی را که شروع کرده، بتواند قله های رفیع تکنولوژی در این حوزه را فتح نماید.

وی در ادامه افزود :  در این راستا، باید حرکت آموزش فنی و حرفه ای به سمت دولت الکترونیک برود و این  خواسته و تاکید صریح رئیس جمهور محترم است وجزو سیاستهای دولت است که، در تمامی عرصه ها وارد موضوع فناوری های اطلاعات گردد که ورود سازمان آموزش فنی و حرفه ای، جای تقدیر و تشکر دارد .

رئیس مرکز نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد : مهمترین مسئله در برگزاری آزمونها، شفافیت آزمونهاست. گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای، شان، منزلت و جایگاهی دارد و هرکسی صلاحیت ندارد و نباید صاحب آن شود، ما در این خصوص مسئولیم . باید توجه داشت دارنده گواهینامه، فردا در جامعه کاری را برعهده خواهد داشت که اگر توانایی انجام آن کار نداشته باشد، تبعاتی دارد و ماهستیم که مجوز و صلاحیتش را تائید می کنیم .

اردشیری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه فناوری اطلاعات سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در این آیین، ضمن ابلاغ سلام دکتر سازگارنژاد، ریاست محترم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به تمامی کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان، در ادامه گفت : وظیفه اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ارائه آموزشهای مهارتی و ارتقاء آن است که بایستی در کنارآن ارزشیابی مهارت نیروی کار نیز انجام گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه فناوری اطلاعات سازمان فنی و حرفه ای کشور در ادامه افزود : سنگ بنای ورود به صلاحیت حرفه ای را سازمان آموزش فنی و حرفه ای شروع کرده است وامیدواریم قانونگذار هم صلاحیت داده و آن را تایید نماید.

وی با اشاره به این موضوع که در نظام آموزشی رسمی ما، شاغلین در این حوزه در مراحلی ارزشیابی می شوند و این ارزشیابی به سود جامعه است گفت : در آموزش فنی و حرفه ای هم باید یک نوع ارزشیابی در نظام آموزش غیررسمی درخصوص صلاحیت حرفه ای انجام گیرد تا فردی که وارد چرخه تولید و خدمات کسب و کار می شود، از لحاظ توانایی حرفه انجام گیرد.

مسگری، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی استان در این آیین گفت :  روندی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای در نظرگرفته، بحث الکترونیکی کردن آزمون هاست و از لحاظ اجرایی، مشکلاتی که در آزمونهای کتبی و کاغذی داشتیم رفع می گردد.

کد خبر 3757977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha