۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۰۶

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی:

خط انتقال و ایستگاه پمپاژ روستای صفرین در قزوین افتتاح شد

خط انتقال و ایستگاه پمپاژ روستای صفرین در قزوین افتتاح شد

قزوین- در مراسمی با حضور معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بهره برداری از خط انتقال و ایستگاه پمپاژ روستای صفرین از توابع بخش رودبار الموت غربی در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه درمراسمی با حضور محمد علی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، نیازعلی ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، ایوب رحیمی معاون استاندار قزوین، موسوی فرماندار قزوین، محسن قاسمی مدیرکل اجتماعی استاندار، رحمتی بخشدار الموت غربی و اهالی روستا از خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آب روستای صفرین الموت غربی بهره برداری شد.

اجرای خط لوله انتقال آب به روستای صفرین از آب رودخانه شاهرود به اراضی روستای صفرین با دبی پمپاژ ۷۰ لیتر بر ثانیه و قطر خروجی ۳۰۰ میلیمتر، احداث دو ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب بالغ بر شش میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال هزینه شده است.

با اجرای این طرح ضمن بهبود آبرسانی به ۸۰ هکتار اراضی منطقه زمینه توسعه آبیاری ۸۰ هکتار از اراضی دیگر روستا فراهم می شود و مشکل تامین آب ۱۲۰ بهره بردار منطقه نیز برطرف می شود.

همچنین برای تامین تجهیزات برق و تجهیز چاه نیز دو میلیارد ریال هزینه شده است.

نیازعلی ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مراسم افتتاح این خط انتقال اظهارداشت: اختلاف ارتفاع بین محل آبگیری و نقطه تخلیه حدود ۳۰۷ متر است و به دلیل اختلاف ارتفاع از دو ایستگاه پمپاژ در این طرح استفاده شده است.

وی گفت: آب تخصیص یافته از رودخانه شاهرود ابتدا وارد ایستگاه شماره یک می شود که این انتقال توسط نهری به طول ۱۰ متر انجام می شود و بعد از طی ۲۰۱۰ متر لوله مسیر از ایستگاه شماره دو توسط لوله به طول ۴ کیلومتر وارد مخزن آب می شود.

ابراهیمی پاک یادآورشد:طول این مسیر حدود شش کیلومتر است و با اجرای طرح حدود ۱۶۰ هکتار از اراضی تحت پوشش آبیاری با این خط انتقال قرار می گیرد.

   

کد خبر 3758545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha