۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۳

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور:

سالانه ۴ هزار مسابقه کتابخوانی در زندان های کشور برگزار می شود

سالانه ۴ هزار مسابقه کتابخوانی در زندان های کشور برگزار می شود

سنندج-معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشور با اشاره به وجود بیش از ۲۵۰ کتابخانه در زندان های کشور، عنوان کرد: سالانه بیش از ۴ هزار مسابقه کتابخوانی در بین زندانیان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، ابوالفضل حجتی‌پور امروز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان کردستان که در مجتمع ایثار سنندج برگزار شد، گفت: سازمان زندان ها علاوه بر اجرای احکام کیفری اقدام به انجام کارهای اصلاح و تربیتی هم می کند که این بخش از اقدامات سازمان از دید غالب مردم مغفول مانده است.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه فعالیت های سازمان زندان ها در مجموعه ای بسته انجام می شود لذا رسانه ها هم کمتر به آن پرداخته اند و این فعالیت ها همواره در چهاردیواری زندان خلاصه می شود و دیگران کمتر از آن آگاهی می یابند.

وی اظهارداشت: علاوه بر اجرای احکام کیفری نگاه غالب سازمان زندان ها اصلاح و تربیت و انسان سازی است و مهمتر این از مباحث نگاه معنوی این مجموعه به مددجویان است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشوربیان کرد: در مجموعه زندان های کشور بیش از ۲۵۰ کتابخانه با یک میلیون و ۳۰۰ هزار عنوان کتاب وجود دارد.

حجتی پور ادامه داد: سالانه بیش از ۴ هزار مسابقه کتابخوانی در زندان های کشور به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود که  در اصلاح و تربیت زندانیان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه هنر درمانی به ویژه هنر اسلامی به عنوان اصل تاثیرگذاری در اصلاح و تربیت انسان ها مطرح است، گفت: بیش از ۱۷ هزار اثر هنری زندانیان در قالب ۱۰ جشنواره هنری در زندان های کشور در طول سال ارائه می شود.

وی  به ارائه آموزش های رسمی  و غیر رسمی در زندان ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۷۷۱ نفر در کلاس های نهضت سوادآموزی، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از زندانیان در کلاس های آموزش رسمی و ۷۶۲ نفر هم در کلاس های آموزش عالی شرکت کردند.

 حجتی‌پور با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ هزار زندانی در نمازهای جماعت شرکت می کنند، اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ روحانی در زندان های کشور مسئولیت تبلیغ و اقامه نمازهای جماعت را برعهده دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۵۶ دارالقرآن در زندان های کشور فعال است و ۵۳۶ مربی قرآن هم در این مراکز مشغول آموزش قرآن به مددجویان هستند.

وی اعلام کرد: بالغ بر ۱۲۶ هزار زندانی در کلاس های قرآن کریم واقع در زندان های کشور مشارکت دارند و بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر هم در حال حفظ یک جزء تا سی جزء قرآن هستند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کشوربیان کرد: به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی این اقدامات ارزشمند دینی و مذهبی و فرهنگی در زندان های کشور اجرا می شود.

کد خبر 3759592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha