۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۴۵

امام جمعه میامی:

کتاب و فرهنگ مطالعه جایگاه اصلی خود را پیدا کند

کتاب و فرهنگ مطالعه جایگاه اصلی خود را پیدا کند

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی می بایست در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گام های اساسی بردارند، گفت: امروز باید کتاب و فرهنگ مطالعه جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور صبح یکشنبه در آئین رونمایی از کتاب «صراط سعادت» به میزبانی سالم همایش های فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم رونمایی از کتاب های ارزشی و فاخر، حمایت از ناشر، کتاب و فرهنگ کتابخوانی را در پی دارد، ابراز داشت: در دنیای امروزی کتاب و کتابخوانی تاحدی توانسته مخاطبان خود را حفظ کند اما با توجه به نیاز جامعه، این میزان از ترویج همچنین کافی نیست.

وی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه، ترویج گشودن راه های متعدد بر افکار انسان ها برای شناخت هستی و خدای متعال است و اگر از این منظر به کتابخوانی بنگریم خواهیم دید که اهمیت مقوله مطالعه در جامعه به عنوان غذای روح، بسیار فراتر از حد تصور ما است.

والدین به مطالعه فرزندان اهمیت دهند

رئیس شورای فرهنگ عمومی میامی با بیان اینکه دین، فرهنگ وجامعه ما انس با قرآن داشته است، گفت: قرآن به عنوان اولین و جامع ترین کتاب توانسته است به صورت کامل برای دوران های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و امروز این کتاب الهی فخر مسلمانان ایران و جهان است.

صفایی پور با بیان اینکه ویژگی نخست قرآن، ماندگاری و جامعیت آن است، ابراز داشت: قرآن کتابی برای تمام اعصار است و این خود معجزه ای الهی محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کتابخوانی در نهاد خانواده اشاره کرد و افزود: خانواده به عنوان نخستین گروه تربیتی انسان نقش ویژه ای در انسان سازی دارد لذا از مادران و پدران درخواست داریم تا به فرهنگ مطالعه فرزندان خود اهمیت بدهند.

کتاب آشنایی انسان با تجاربی جدید است

سرپرست فرمانداری میامی نیز در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت و کاربرد کتاب در تاریخ ایران اسلامی، گفت: میان نوشتن و خواندن پلی وجود دارد که نام آنرا می توان اندیشه و تفکر نامید لذا یکی از کاربردهای کتاب و مطالعه، تشریک اندیشه است.

محمد مهدی کریمی با بیان اینکه کتاب ما را با دنیایی از اندیشه های متفاوت و تجارب جدید آشنا می کند، ابراز داشت: این مقوله به انسان سازی کتاب باز می گردد و اگر انسان بخواهد به آینده و گذشته متصل شود باید کتاب بخواند، بنویسد وانتشار دهد.

وی افزود: میامی، با تمام پتانسیل هایی که در خود دارد نیاز به جمع آوری کتب مختلف در حوزه های گوناگون را احساس می کند و متاسفانه باید بگوئیم که هنوز نتوانسته ایم با خلق کتاب، به خوبی ظرفیت های این شهرستان را معرفی کنیم که این امر اهتمام دست اندرکاران را می طلبد.

کتاب سنگ بنای تمدن ها است

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از فعالیت نویسندگان و فعالان حوزه نشر و چاپ در این شهرستان، گفت: کتاب پلی به سوی انسان سازی است و از این لحاظ ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه اهمیت دارد.

رضا مهدیان بیان داشت: کتاب و کتابخوانی سنگ بنای توسعه فرهنگ و رشد تمدن ها است و این مقوله همواره در تاریخ تکرار می شود همچنین باید گفت کتاب‌ها دوستانی بسیار مهربانند ودر کم‌ترین فرصت بیشتری و بهترین فایده را به انسان در هر حوزه که نیاز داشته است رسانده اند لذا وظیفه ما در ترویج فرهنگ مطالعه، حمایت از نوسیندگان است.

در این مراسم از کتاب صراط سعادت، برگزیده ای از اشعار علی محمد ترابیان رونمایی شد.

کد خبر 3760170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha