۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۲۲

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد:

تمرکز ۱۰ مرکز رشد دانشگاه آزاد بر مسائل محیط زیستی

تمرکز ۱۰ مرکز رشد دانشگاه آزاد بر مسائل محیط زیستی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام این که ۱۰ مرکز رشد دانشگاه آزاد بر محیط زیست تمرکز دارند گفت: محیط زیست بستر توسعه کشور است و بنابراین باید از تمام ظرفیت ها برای حفظ آن بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضاء تفاهم نامه میان این سازمان و دانشگاه آزاد اسلامی که ظهر امروز به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: اعتقاد داریم محیط زیست حق همه مردم و بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است بنابراین باید از تمام ظرفیت های دانشگاه آزاد در حوزه محیط زیست استفاده کنیم.

میرزاده ابراز امیدواری کرد: فرهنگ جامعه چنان ارتقاء یابد که محیط زیست به حق الناس تبدیل شود و تجاوز به محیط زیست به منزله تجاوز به حق مردم تلقی شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۶۸ هزار هیات علمی و بیش از ۴۰۰ واحد در سراسر کشور دارد که ظرفیت های بسیار خوبی در تمام زمینه ها از جمله محیط زیست دارد و چون دانشگاه آزاد مایل است ماموریت گرا باشد، از این رو پیشنهاد دادیم تا از این ظرفیت ها در راستای حفظ محیط زیست کشور استفاده شود.

میرزاده ادامه داد: تاکنون پژوهش و اقدامات خوبی در زمینه محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است و برای بسیاری از آنها به دنبال سرمایه گذار هستیم که پژوهش هایی در زمینه کنترل آلاینده ها در کشاورزی، آب، هوا و رویکردهای شهری، مسائل مربوط به کاهش آلودگی خاک، تبدیل ضایعات به مواد ارزشمند و کنترل آفات نباتی برخی از این اقدامات است.

وی اظهار کرد: سال ها است که پژوهش های مختلف محیط زیستی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور انجام می شود که برخی از آنها تا حد تولید محصول پیش رفته اند، به عنوان مثال پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان اصفهان موفق به تولید نانو رسی برای کنترل و مقابله با ریزگردها شدند و از این رو حمایت از این پژوهش ها هم برای جامعه دانشگاهی و پژوهشی و هم برای محیط زیست کشور، سودمند خواهد بود.

میرزاده با اشاره به امضای تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که کارگروهی تشکیل شود و مسئولیت اجرای مفاد این تفاهم نامه را بر عهده بگیرد.

وی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰۰ مرکز رشد وجود دارد که ۱۰ مرکز روی محیط زیست متمرکز شده اند، همچنین ۹۲۶ شرکت دانش بنیان در مجموعه دانشگاه آزاد وجود دارد که ۷۰ شرکت مختص به محیط زیست است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پس انداز و سرمایه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: باید از این پس انداز بهره گرفت.

مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه آزاد نیز در این مراسم، طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه آزاد از سال ۱۳۶۶ در حوزه محیط زیست شروع به کار کرده است و قدیمی‌ترین دانشگاه فعال در حوزه محیط زیست است. در حال حاضر این دانشکده با ۲۳ رشته تخصصی تا سطح دکترا در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند و رشته اکوتوریسم برای نخستین بار در کشور در این دانشگاه تدریس خواهد شد.

کد خبر 3760183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha