۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۰۵

قبادی در گفتگو با مهر:

امکان قانونی نمایش زنده مد و لباس وجود ندارد/ نگاه‌مان مزیتی است

امکان قانونی نمایش زنده مد و لباس وجود ندارد/ نگاه‌مان مزیتی است

دبیر کارگروه مد و لباس در حاشیه چهارمین نمایشگاه«ایران مد» گفت: ما در حال حاضر و به لحاظ قانونی امکان نمایش زنده مد و لباس نداریم.

حمید قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این که چرا بخشی از نمایشگاه پوشاک به تولید نخ و پارچه اختصاص پیدا کرده گفت: ما یک فرآیند را مدنظر قرار داده‌ایم. این فرآیند از نخ تا محصول را دربرمی‌گیرد. در این نوع نمایشگاه‌ها باید زمینه حضور محصولات پیش و پس از لباس را شاهد باشیم. زمانی می‌توانیم بگوییم یک محصول صد در صد ایرانی است که نخ و پارچه آن هم در ایران تولید شود.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به این‌که نگاه، باید مزیتی باشد بیان کرد: نگاه ما، حداقل در کارگروه مد و لباس، نگاه مزیتی است. به این معنی که ما وقتی می‌توانیم بر ایرانی بودن یک کالا اصرار داشته باشیم که برتری‌های آن را در ارتباط با کالاهای مشابه بدانیم. به همین خاطر است که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام به مقایسه مزیتی اشاره کردند و آن را ضروری دانستند. ما باید مزیت‌های خود را بشناسیم و بر آن اصرار داشته باشیم. ما در زمینه نخ و ملحقات لباس برتری‌هایی داریم که نمی‌توانیم از کنار آن به راحتی بگذریم. از سوی دیگر ما باید ببینیم امکان کاشت و برداشت پنبه‌ای که در تولید لباس نخی از آن استفاده می‌شود را در سطح انبوه داریم یا نه؟

قبادی به حضور ۵۰ برند داخلی در نمایشگاه پوشاک اشاره کرد و افزود: دوستان ما در اتحادیه تولید و صادرکنندگان پوشاک تلاش کردند تا بسیاری از برندها در این نمایشگاه حضور داشته باشند اما شرکت نمایشگاه‌ها و سازمان توسعه تجارت، به لحاظ فضا محدودیت‌های خاص خود را داشته‌اند. در این نمایشگاه ۵۰ نماینده داخلی شرکت کرده‌اند. سالن خلیج فارس و ۳۸ A هم بخش نساجی را دربرگرفته و به نمایش ماشین آلات صنعتی و مراحل تولید پارچه پرداخته اند. اما شرکت کنندگان در بخش نساجی از سازمان توسعه تجارت مجوز گرفته‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر فضای بیشتری در اختیار تولیدکننده‌های داخلی قرار می‌گرفت، بهتر بود. اما همین هم نشان دهنده ظرفیت بالای کالای ایرانی در حوزه مد و لباس است. گویی مردم به محصول ایرانی اعتماد و تولیدکنندگان هم به موضوع طراح و ارتقای کیفیت توجه کرده‌اند.

قبادی در پاسخ به این که تبلیغات نمایشگاه «ایران مد» اندک است، گفت: متاسفانه تبلیغات، در کشور ما بسیار گران است. البته اتحادیه صادرکنندگان پوشاک تلاش کردند با یک بازاریابی مویرگی از فروشندگان برای بازدید از نمایشگاه دعوت کنند. حضور مخاطبان خاص در این دوره، بیش از دوره های قبل است.

دبیر کارگروه مد و لباس، در پاسخ به این که برخی طراحان مد و لباس معتقدند در حوزه نمایش زنده لباس‌های زنانه به دلیل برخی محدودیت‌ها، بیننده و منتقد جدی وجود ندارد هم گفت: ما در یک سال و نیم گذشته، تجربه خوبی در زمینه نمایش زنده کسب کردیم و بعضی همکاران ما به بررسی نقاط ضعف و قوت این مساله پرداختند اما در حال حاضر و به لحاظ قانونی امکان نمایش زنده لباس را نداریم.

کد خبر 3760818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha