۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴

کشت پاییزه چغندر در خراسان شمالی آغاز شد

کشت پاییزه چغندر در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت چغندرقند پاییزه از اواخر این هفته در استان آغاز می‌شود.

محمدجواد تشکری در گفتگو با مهر اظهار کرد: با توجه به قرارداد که با کارخانه قند جوین منعقدشده امسال کشت پاییزه چغندر در سطح یک هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی انجام خواهد شد.

تشکری افزود: درصدد هستیم امسال از این مقدار سطح زیر کشت حداقل ۳۰ هزار تن چغندر تولید کنیم.

وی با اشاره به کشت این محصول در نقاط مختلف خراسان شمالی، عنوان کرد: کشت چغندر در شهرستان مانه و سملقان انجام می‌شود و ۱۰۰ هکتار از اراضی رازوجرگلان برای کاشت چغندر مکان‌یابی شده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین کاشت چغندر به‌صورت آزمایشی و لکه‌ای در بجنورد، گرمه و جاجرم انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: عملیات کاشت و برداشت چغندر و همچنین تأمین تمام نهادهای موردنیاز کشاورزان برای کشت چغندر ازجمله کود وبذر توسط کارخانه قند جوین انجام می‌شود و در زمان برداشت با کشاورزان تسویه می‌شود.

تشکری افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با کارخانه قند، دستگاه‌های عملیات کشت چغندر طی این هفته در خراسان شمالی استقرارمی یابند.

 وی گفت: به دنبال این هستیم که سطح کشت بهاره ثابت و سطح کشت پاییزه چغندر را افزایش دهیم چراکه میزان آب مصرفی برای کشت پاییزه به نصف کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان توصیه کرد: کشاورزان جهت کشت چغندر اقدام کنند چراکه علاوه بر سوددهی برای آنان، گام مهمی در بهبود و رشد تولید و خوداتکایی در تولید شکر خواهد بود.

کد خبر 3761295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha