۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶

مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

۸۰ درصد اقتصاد استان زنجان دولتی است

۸۰ درصد اقتصاد استان زنجان دولتی است

زنجان-مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تعاونی پایه‌های اقتصادی کشور هستند و ۸۰ درصد اقتصاد استان زنجان دولتی، ۱۵ درصد خصوصی و پنج درصد فعالیت اقتصادی استادر بخش تعاون است.

به گزارش خبرنگار مهر احمد غریوی ظهر دوشنبه در یازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر، با اشاره به اینکه تعاون دومین بخش اقتصاد کشور است، افزود: ایجاد و تأمین شرایط کار برای همه ،تأمین وسایل کار موردنیاز، تحقق عدالت اجتماعی و بهره برداری از حاصل کار خور از جمله اهداف تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه تعاون مردمی ترین بخش اقتصاد کشور است، ادامه داد:  قوانین تشکیل تعاونی ها و فعالیت آن ها در رشد توسعه نقش محوری داشته است. 

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان از وجود سه هزار و ۹۵۰ تعاونی در استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد تعاونی تنها دو هزار تعاونی فعال است.

غریوی یاد آورشد: تعاونی پایه‌های اقتصادی کشور هستند و ۸۰ درصد اقتصاد استان زنجان دولتی، ۱۵ درصد خصوصی و پنج درصد  فعالیت اقتصادی استادر بخش تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان یاد آورشد: تعاونی‌ها در اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند بنابراین باید به آنها توجه ویژه شود و لزوم توجه به تقویت تعاونی‌ها مورد تأکید اداره کل است و تاکنون اقدامات خوبی هم انجام گرفته است.

غریوی گفت: باید اعتقاد جمعی در زمینه توسعه تعاون وجود داشته باشد و مردم هم به اقدامات و توانمندی های تعاونی اعتقاد داشته باشند چرا که تعاونی ها در بحث توسعه اقتصاد جامعه بسیار موثر هستند. 

وی نرخ بیکاری در استان زنجان ۹.۶ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد است که استان زنجان در بحث بیکاری رتبه هشتم کشوری را دارد و استان زنجان درمجموع ۳۴ هزار بیکار دارد که باید از افزایش نرخ بیکاری در کشور جلوگیری شود و پیشگیری لازم در این حوزه مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: باید دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با سرمایه‌گذار داشته باشند تا وی بتواند در استان سرمایه‌گذاری کند و در توسعه تولید و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی همکاری دستگاه‌های استان نیاز است.

کد خبر 3761595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha