۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۷

در جلسه‌ای عنوان شد:

پیشنهاد دادستانی کرج به شورای شهر درباره پارک تاجیکستان

پیشنهاد دادستانی کرج به شورای شهر درباره پارک تاجیکستان

کرج - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در جلسه ای به پیشنهاد دادستانی به شورای شهر در خصوص پارک تاجیکستان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری استان البرز، حاجی رضا شاکرمی در دیدار معتمدین با رئیس کل دادگستری استان البرز که در محل دادگستری کل استان برگزار شد، با تبیین وظایف و اختیارات دستگاه قضایی، اظهار کرد: دادستان وظایف زیادی بر عهده دارد که بخشی از آن‌ها در حوزه نظارت بر اجرای قوانین، احیای حقوق عامه، تعقیب مجرمین و اجرای احکام است.

رصد کوتاهی‌های ادارات و شهرداری‌ها

وی درباره نظارت دستگاه قضایی بر دستگاه‌های مختلف، گفت: حسب ضرورت این اتفاق در استان رخ داده است و در موارد متعددی به دلیل عدم نظارت درون سازمانی یا واصل شدن گزارشات ورود داشته‌ایم؛ بازدید از تصفیه‌خانه آب کرج و بررسی میزان و کیفیت آب در آن‌جا، ورود درباره هدرفت آب در یکی از پارک‌ها، ورود در زمینه احیای باغ سیب، آبیاری اراضی محمدشهر و ماهدشت با فاضلاب شهری از جمله مواردی بوده که دستگاه قضایی ورود مستقیم داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین درباره پارک تاجیکستان، گفت: در این زمینه با توجه به تخریب و قطع درختان ورود پیدا کردیم ولی پس از بررسی‌ها مشخص شد که ملک شخصی بوده و زمین متعلق به فردی است که دارای مالکیت است ولی با این حال به شورای شهر پیشنهاد دادیم که در صورت قبول مالک، زمین دیگری در اختیار وی قرار بگیرد تا در آن‌جا ساخت‌وساز کند و به بافت پارک آسیبی نرسد.

نظارت بر ساخت و ساز وظیفه شهرداری است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تاکید بر اینکه باید نظارت درون سازمانی پیش از ورود دستگاه قضایی رخ دهد، افزود: نظارت بر ساخت و ساز یکی از وظایف شهرداری است و اگر دستگاه قضایی در مواردی ورود پیدا می‌کند صرفا برای نظارت است که در این راستا یکی از معاونان را مسئول نظارت بر شهرداری‌ها و ادارات کرده‌ایم تا کوتاهی‌ها را گزارش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اواسط مردادماه بود که شهرداری کرج مجوز مالکیت و خاکبرداری زمینی در دل پارک تاجیکستان را به عنوان زمین معوض به مالک خصوصی صادر کرد مجوزی که اعتراض شهروندان محله اصفهانی ها را بدنبال داشت شهروندان کرجی خواستار ورود مسئولان استان به این موضوع و جلوگیری از تخریب پارک شدند.

کد خبر 3761598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha