۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶

مدیرکل کمیته امداد خوزستان مطرح کرد:

تعامل کمیته امداد با نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات مددجویان

تعامل کمیته امداد با نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات مددجویان

اهواز ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های کاری این کمیته، همکاری و تعامل با نمایندگان مجلس در رفع مشکلات مددجویان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی موصلی پیش از ظهر امروز دوشنبه در دیدار با نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحت حمایت بودن بیش از ۹۸ هزار خانوار اظهار کرد: با توجه به سرمایه های عظیمی که در استان وجود دارد،  وجود این تعداد خانوار تحت حمایت کمیته امداد در خوزستان زیبنده استان نیست و باید سعی کنیم که این امر مرتفع شود.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این نهاد افزود: یکی از برنامه‌های کاری این کمیته همکاری و تعامل با نمایندگان مجلس در رفع مشکلات مددجویان است.

موصلی، تعامل با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را از اولویت‌های کاری کمیته امداد جهت خدمت‌رسانی به مددجویان دانست و بیان کرد: به منظور ارائه خدمات بیشتر به مددجویان تحت پوشش به حمایت های دلسوزانه همه مسئولان و نمایندگان مردم در خانه ملت نیازمندیم و دست تک تک مسئولان را برای همکاری هرچه بیشتر به گرمی می فشاریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان تصریح کرد: ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از رویکردهای اصلی کمیته امداد بوده و این روند به صورت جدی در حال پیگیری و اجرا است.

موصلی ادامه داد: خانواده هایی که توان اشتغال دارند پس از استعدادسنجی، آموزش و در نهایت به آنها تسهیلات خودکفایی می دهیم تا در راستای ایجاد شغل و درآمد اقدام و به خودکفایی برسند.

وی عنوان کرد: بانک‌ها به عنوان تامین کننده اصلی منابع اعتباری اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد نقش مهمی در این عرصه ایفا کرده‌اند که در همین راستا ۵۸۰ میلیارد ریال به منظور ایجاد اشتغال به خانواده های تحت حمایت این نهاد تسهیلات دولتی اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان یادآور شد: اشتغال پایدار مبتنی بر بهره گیری از واحدهای کوچک زودبازده و مشاغل خانگی به عنوان یکی از مزیت های الگوی اقتصاد مقاومتی است که باید نهادینه شود.

موصلی اضافه کرد: کمیته امداد همواره تلاش داشته که با توجه به شناخت وضعیت فقر در استان در راستای تحقق اهداف این نهاد گام بردارد و با وجود دستاوردهای خوب این نهاد در استان همچنان در عرصه محرومیت زدایی با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.
 

کد خبر 3761623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha