۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری مرزنشینان کشور:

تنها نام بازارچه‌های مرزی برای خراسان جنوبی باقی مانده است

تنها نام بازارچه‌های مرزی برای خراسان جنوبی باقی مانده است

بیرجند- رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری مرزنشینان کشور با اشاره به وجود چهار بازارچه مرزی در خراسان جنوبی گفت: تنها نام این بازارچه‌ها، مرزی است اما حضور مرزنشینان در آن حضور کمرنگی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، الله نظر اسعد زاده پیش از ظهر دوشنبه در یازدهمین همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی اظهار کرد: تعاون در تمامی عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی بهترین نقش را برعهده دارد.

وی بیان کرد: برای توسعه بخش تعاون در وهله نخست باید نقش، جایگاه و اهمیت آن را شناخته و باور داشته باشیم.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اتاق تعاون چندین سال دچار رکود بود، عنوان داشت: با نگاه ویژه دولت این اتاق بار دیگر فعالیت جدید خود را آغاز کرده و در این مدت حرکت روبه‌جلو و صعودی داشته است.

اسعد زاده با اشاره به حساسیت مرزها و  وجود قومیت‌ها، اقوام، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: فعالیت تعاونی‌های مرزنشین در تحکیم مرزها و جلوگیری از قاچاق کالا نقش مؤثری دارد.

عضویت ۲۱۵ هزار نفر در تعاونی‌های مرزنشین استان

وی ادامه داد: در تعاونی‌های مرزنشین نیز  امروز شاهد حرکت جدیدی هستیم که این حرکت دلگرمی برای مرزنشینان ایجاد کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی از فعالیت ۱۴ تعاونی مرزنشین در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۱۵ هزار و ۴۳۰ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

وی همچنین وجود چهار بازارچه مرزی را ظرفیت بزرگی در اشتغال مرزنشینان عنوان کرد و افزود: تنها نام این بازارچه‌ها، مرزی است اما حضور مرزنشینان در آن بسیار کمرنگ است.

کد خبر 3761804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha