۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸

استاندار کردستان:

عزم دولت برای مقابله عملی با قاچاق جدی است

عزم دولت برای مقابله عملی با قاچاق جدی است

سنندج - استاندار کردستان گفت: عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اقلام ممنوعه در استان وجود دارد و همه نهادهای مسئول در این خصوص تلاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در ششمین جلسه اصلی برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با حضور رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان این مطلب افزود: همواره و در هر شرایطی در مبارزه با اقلام ممنوعه و کالاهایی که سلامت جامعه را تهدید می کنند جدی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز حساسیت و دغدغه فراوان دارند، اضافه کرد: راهکار های جدی مبارزه با قاچاق کالا را می توان در بیانات ایشان یافت.

زاهدی ادامه داد: مقام معظم رهبری قایل به تفکیک میان قاچاق سازمان یافته و کسانی که برای تامین معیشت و حداقل های زندگی خود اقدام به انتقال کالا میکنند هستند و باید این رهنمود ایشان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تا زمانی که تقاضا در داخل کشور برای کالایی وجود داشته باشد موضوع قاچاق ادامه دارد گفت: تولید کنندگان داخلی باید با تولید کالای مرغوب و با کیفیت به نیاز و خواسته های مردم پاسخ دهند و در این صورت قاچاق به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه به دلیل کوهستانی بودن زمین های کشاورزی کمی در غرب استان وجود دارد اضافه کرد: باید با استفاده از راهکارهای قانونی به دنبال تامین ورفع مشکلات معیشتی مرزنشینان باشیم .

زاهدی ساماندهی معابر مرزی وبازارچه ها را راهکاری اساسی در کنترل قاچاق کالا و ارز ارزیابی کرد و افزود: در صورت انسداد کامل مرز معابر ورود کالا مشخص و هر کالایی وارد کشور نخواهد شد.

کد خبر 3762924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha