۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹

مشاور امنیت ملی اوباما:

آمریکا مخالف منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه است

آمریکا مخالف منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه است

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در سخنانی ضمن اعلام مخالفت کشورش در برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز شمال سوریه، آن را اقدامی بی فایده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «ینی شفق»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با اعلام مخالفت کشورش در برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه، این اقدام را بی فایده خواند.

«بن رودز» (Ben Rhodes) مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا امروز در این باره گفت: درست است که مشکلات و خشونت ها در سوریه ادامه یافته است؛ اما برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نمی تواند رافع این مشکلات به شمار آید.

«بن رودز» دراین باره ادامه داد: آمریکا دیگر برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز شمال سوریه را تحت بررسی ندارد چرا که کُمکی به حل و فصل مشکلات و مناقشات کنونی در این منطقه نمی کند.

مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود در «لائوس» افزود: از آنجائیکه هنوز جنگ و درگیریِ زمینی در شمال سوریه ادامه دارد، گمان نمی‌کنیم منطقه پرواز ممنوع بتواند مشکلات خاصی را بر روی زمینِ سوریه حل نماید.

وی تأکید کرد: منطقه پرواز ممنوع تنها به یک منطقه خاص محدود شده اما، مشکلات و خشونت ها در دیگر بخش‌ های این کشور (سوریه) ادامه خواهد یافت.

این در حالیست که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی پایانی نشست جی ۲۰ در شهر «نانگژو» چین از ارائه پیشنهاد خود به رؤسای جمهور آمریکا و روسیه برای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز شمال سوریه خبر داده بود؛ اقدامی که با مخالفت این دو رئیس جمهور مواجه گردید.

کد خبر 3764000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • روزنامه نگار ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
      0 0
      بن رودز مشاور امنیت ملی اوباما نیست بلکه معاون مشاور امنیت ملی امریکاست. مشاور امنیت ملی اوباما سوزان رایس هست.