۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

آزاد اندیشی زمینه ساز تحقق شعار محوری انقلاب است

آزاد اندیشی زمینه ساز تحقق شعار محوری انقلاب است

مشهد ـ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزاد اندیشی زمینه ساز تحقق شعار محوری انقلاب و ضمانت بخش استقلال کشور است.

به گزارش خبرنگارمهر، حمید میرزاده چهارشنبه در مراسم شروع دوره تربیت استاد با موضوع «آزاداندیشی دینی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار کرد: باب گفت‌وگو، نقادی و طرح اشکالات در جامعه دانشگاهی ایران هر روز بازتر می‌شود و جامعه علمی کشور در حال تجربه کردن نقادی از درون و پاسخگویی به آن است.

وی افزود: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و برای تحقق کرسی‌های آزاداندیشی در سال ۱۳۹۳ آئین نامه تشکیل کرسی‌ها تصویب و دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد که دانشگاه آزاد به واسطه تاریخ انقلابی اش و حضور شخصیت انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی در راس آن باید بیشتر به مباحث آزاد اندیشی بپردازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در سال‌های ابتدای دهه ۶۰ با وجود اینکه کشور درگیر جنگ تحمیلی بود و کمتر کسی به موضوع آموزش عالی می‌پرداخت، دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی با سرمایه مردم بنا نهاده شد.

میرزاده عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵۷ هزار دانشجو و تنها ۴۰۰ مقاله شناخته شده علمی و بین المللی در کشور وجود داشت.

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سرآمدی و سرافرازی علمی ایران نقش بسیار موثری داشته است تا جائیکه در حال حاضر ایران شانزدهمین کشور دنیا در تولید علم است و سهم دانشگاه آزاد اسلامی تولید ۶۳ هزار مقاله علمی و ۴۳ هزار مقاله آی.اس.آی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سه سال متوالی رتبه نخست علمی کشور را به خود اختصاص داده است و هم اکنون اگر تولیدات علمی این دانشگاه را از تولیدات علمی کشور حذف کنیم رتبه علمی ایران به پایین تر از کشور مصر می رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور  ۶۸ هزار عضو هیئت علمی دارد که طی سه سال اخیر هشت هزار هیئت علمی جدید جذب کرده است در حالیکه دو وزارتخانه علوم و بهداشت در مجموع حداکثر چهار هزار عضو هیئت علمی جذب کرده‌اند.

کد خبر 3764045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha