۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۱

در پنجمین روز از هفته تعاون انجام شد؛

افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه تعاونی در گلستان/ دعوا بر سر باشگاه ورزشی

افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه تعاونی در گلستان/ دعوا بر سر باشگاه ورزشی

علی‌آبادکتول – در پنجمین روز از هفته تعاون ۱۴ پروژه تعاونی گلستان به‌صورت متمرکز افتتاح شد و دعوا بر سر باشگاه ورزشی حاشیه اصلی این آئین بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر چهارشنبه آئین افتتاح متمرکز ۱۴ پروژه اقتصادی و اشتغال‌زایی تعاون استان گلستان در باشگاه ورزشی (تعاونی آکادمی علم و قدرت) علی‌آبادکتول انجام شد.

اگر از تأخیر یک و نیم‌ساعته شروع این آئین چشم‌پوشی کنیم، دعوا بر سر اینکه این پروژه جزو طرح‌های افتتاحی سازمان ورزش و جوانان است و باید در لیست پروژه‌های هفته دولت قرار می‌گرفت و یا اینکه شرکت تعاونی است و باید در هفته تعاون به بهره‌برداری می‌رسید، حاشیه پررنگ این مراسم بود.

تا جایی که فرماندار علی‌آبادکتول پادرمیانی کرده و پس از آئین افتتاحیه پشت میز خطابه رفت و گفت: این پروژه در قالب تعاونی به ثبت رسیده اما اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز حمایت‌های خوبی در به ثمر رسیدن این پروژه داشته است.

احمد تجری مفرد افزود: این پروژه در دهه فجر امسال در لیست پروژه‌های قابل بهره‌برداری اداره ورزش و جوانان قرار می‌گیرد.

وی خدمت‌رسانی و گام برداشتن در مسیر توسعه اقتصادی را وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: دولت بنا دارد در این راستا و فضای بین‌المللی ایجادشده در پسابرجام واحدهای تولیدی را از رکود خارج کند.

انتقاد به ثبت دو هزار تعاونی در دولت نهم و دهم

فرماندار علی‌آبادکتول تصریح کرد: در راستای رونق تولید و خروج بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی گلستان از رکود پرداخت ۷۴۴ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که سهم شهرستان علی‌آبادکتول هفت میلیارد تومان است.

وی با یادآوری اینکه اشتغال جوانان دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و دولت است، خاطرنشان کرد: شهرستان ظرفیت بسیار خوبی در تأسیس شرکت تعاونی دارد اما باید این ظرفیت در راستای ایجاد و تثبیت اشتغال به کار گرفته شود.

تجری مفرد به ثبت دو هزار تعاونی در دولت نهم و دهم در شهرستان انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر باید با چراغ در روز روشن به دنبال این دو هزار تعاونی باشیم.

وی متذکر شد: در شرایطی که نرخ بیکاری کشور حدود ۱۳ درصد است باید به دنبال واقعیت‌گرایی باشیم و تعاونی‌ها در جهت ایجاد اشتغال به ثبت برسند نه در جهت ارائه آمار.

سخنران بعدی مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بود که وی هم حاشیه ایجادشده در آئین افتتاحیه را محور اولیه صحبت‌های خود قرارداد و اظهار کرد: این مراسم حرکتی نمادین در جهت گسترش روحیه تعاون است.

سعید مازندرانی افزود: بخش اعظم پروژه‌ای که در آن قرار داریم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان انجام‌شده اما به دلیل اینکه ذات این مجموعه تعاونی است، امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با تأکید بر اینکه هدف همه در هر سطح و جایگاهی خدمت به مردم است، گفت: نتیجه و برون داد فعالیت‌ها در خدمت به مردم خلاصه می‌شود و تعاون یکی از عرصه‌های خدمات‌رسانی به مردم است.

بهره‌برداری از ۱۴ پروژه تعاونی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در هفته تعاون ۱۴ طرح اقتصادی و اشتغال‌زا بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان هزینه و سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: طرح‌های مذکور بستر اشتغال‌زایی ۱۹۳ نفر را فراهم کرده و ۱۸ هزار و ۲۲۹ نفر عضو این ۱۴ شرکت تعاونی در گلستان هستند.

وی به حوزه فعالیت این پروژه‌ها هم اشاره و خاطرنشان کرد: از این ۱۴ پروژه ۶ پروژه در بخش خدمات و پنج پروژه در بخش صنعت و فرش دستباف، تأمین نیاز تولید و تأمین نیاز مصرف هرکدام یک پروژه قابل‌افتتاح داشتند.

به گفته مازندرانی بیشترین اشتغال ایجادشده در این پروژه‌ها مربوط به یک شرکت تعاونی حمل‌ونقل در گالیکش بوده که ۱۱۵ فرصت شغلی ایجاد کرده و شرکت تعاونی مرزنشینان خواجه نفس با ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر بیشترین تعداد عضویت را به خود اختصاص داده است.

۴۲۹ میلیون تومان سرمایه‌گذاری جدید در شهرستان

در ادامه این آئین رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی‌آبادکتول از افتتاح پنج پروژه در شهرستان خبر داد و گفت: برای طرح‌های تعاونی که در شهرستان علی‌آبادکتول به بهره‌برداری رسید بالغ‌بر ۴۲۹ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شد.

حسن قدیمی بیان کرد: یک باشگاه بدن‌سازی، دو شرکت تعاونی دوخت لباس سنتی کتول، شرکت تعاونی تولید ادوات کشاورزی و یک شرکت تعاونی صنایع‌دستی بلوچ امروز به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی ۳۶ نفر عضو این پنج شرکت تعاونی شهرستان هستند و ۱۴ فرصت جدید شغلی در علی‌آبادکتول ایجادشده است.

کد خبر 3764064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha