۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶

استاندار مازندران:

اسناد مربوط به ساواک برای آگاهی بخشی نسل حاضر منتشر شود

اسناد مربوط به ساواک برای آگاهی بخشی نسل حاضر منتشر شود

ساری - استاندار مازندران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با سختی های زیادی به دست آمد خواستار انتشار اسناد مربوط به مخوف ترین جریان امنیتی رژیم گذشته (ساواک) برای آگاهی نسل حاضر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار، بعدازظهر چهارشنبه در  آئین نکوداشت و رونمایی از کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک کتاب پنجاه و ششم ؛ آیت الله هادی روحانی(ره) در سالن اهل البیت ساری، افزود: در این آئین ضمن نکوداشت یاد و خاطره آیت الله هادی روحانی که در دوران انقلاب و پس از آن برای  پیروزی  و اعتلای نظام جمهوری اسلامی سختی های زیادی را تحمل کردند از کتابی که مشتمل بر اسناد موجود در پرونده های انفرادی  آیت الله روحانی در ساواک است (کلیه فعالیت های ایشان در طول ۱۴ سال تا زمان پیروزی انقلاب) ، رونمایی شد.

استاندار مازندران، اظهار داشت: این کتاب شامل مطالبی است که بر اساس روایات سازمانی که مخوف ترین جریان امنیتی در  دنیا و ایران محسوب می شد ، جمع آوری و منتشر شده است.

فلاح جلودار، تصریح کرد:  چنین اسناد واقعی در قالب کتاب برای نسل جوان و نوجوانی که آن دوران را درک نکردند چراغ راهی خواهد بود تا بدانند که این انقلاب به آسانی به دست به پیروزی نرسیده است.

وی  در ادامه بر لزوم انتشار اینگونه اسناد با هدف آگاهی بخشی به نسل حاضر و نسل آینده،  تاکید کرد و گفت: با کمک آموزش و پرورش، صدا و سیما و دیگر بخش های بایستی این اسناد در اختیار کسانی که مشتاقند  در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنند، قرار بگیرد.

استاندار مازندران ضمن برشمردن ابعاد شخصیتی عالم فرهیخته و نستوه ، مرحوم آیت الله روحانی، ابراز داشت:  ایشان مشعل فروزان شمال کشور در دوران انقلاب بودند که همواره ساده زیستی را پیشه  خود قرار دادند.

فلاح جلودار افزود: ایشان تا پایان عمر خود در روستای کله بست زندگی کرد و با وجود اینکه نماینده  امام راحل در استان بودند برای امرار معاش خود در کنار مردم در مزارع و باغ ها بود و در ساخت پل ها و راه ها  همواره همپای مردم   حرکت کردند.

وی افزود: آنچه که در تاریخ استان برجا مانده است  نشان می دهد که مازندران همواره  پیشینه خوب مذهبی داشته است و علماء زیادی داشته است که همگی سرمایه های معنوی استان بودند و هستند.

کد خبر 3764082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha