۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد با گسترش تعاونی‌ها اصلاح می‌شود/تأکید بر وفاق نمایندگان قم

اقتصاد با گسترش تعاونی‌ها اصلاح می‌شود/تأکید بر وفاق نمایندگان قم

قم - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تعاونی‌ها جان بگیرند کل اقتصاد درست می‌شود گفت: دخالت‌های بی‌مورد دولت و نبود نظارت کافی ریشه مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور شامگاه چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته تعاون و تجلیل از تعاونی‌های برتر که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، گفت: دولت در اقتصاد جایی که باید باشد نیست و جایی هم که نباید وارد شود، بی‌جهت دخالت می‌کند.

وی با اعلام اینکه انگیزه سرمایه‌گذاری در تعاونی کمرنگ شده است، گفت: تعاونی‌ها باید در همه بخش‌های جامعه از جمله بهداشت، فضای سبز، رفاه عمومی و... سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به صورت جدی در تعاونی‌ها ورود کند، اظهار کرد: وظیفه دولت در بخش‌های اقتصادی سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت است.

حجت الاسلام ذوالنور  با انتقاد از عدم تخصیص درآمدهای حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید و صنعت، گفت: قرار بود دولت پس از آزادسازی قیمت‌ها خدمات و درآمد حاصل از آن را صرف زیرساخت‌های اقتصادی، تقویت بخش خصوصی و حمایت از بخش صنعت کند که هیچ‌کدام به خوبی انجام نشد.

وی با بیان اینکه بروکراسی‌های اداری و هزینه‌های تحمیلی دولت از مشکلات بخش خصوصی است، اظهار کرد: قدرت یافتن برخی از بخش‌های خصوصی سبب قدرت یافتن گروهی خاص و ایجاد انحصار اقتصادی شده است.

پیگیری ضعف‌های قانونی تعاونی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به این مطلب که تعاونی‌ها سبب خودگردانی و رونق اقتصادی گروه‌های پایین دستی از مردم می‌شوند، گفت: تعاونی‌ها بهترین گزینه برای ایجاد خاص شدن و انحصار طلبی در بخش خصوصی است.

وی در ادامه از مدیران اداره کل تعاونی، کار و رفاه اجتماعی و تعاون گران خواست اشکالات و ضعف‌های قوانین تعاونی‌ها را شناسایی و به نمایندگان مجلس اعلام کنند.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: تعاون، همکاری و همدلی باید در همه نهادها و آحاد مردم قم جاری و ساری شود.

وی با اعلام اینکه سه نماینده مردم قم برای تأمین منافع مردم هم‌قسم شده‌اند، گفت: از همان روزهای اول بعد از انتخابات مجلس با آقایان امیرآبادی و لاریجانی به این جمع بندی رسیدیم که به رغم تفاوت دیدگاه‌های سیاسی منافع ملی و منافع استان قم را با هیچ چیز معامله نکنیم.

نماینده مردم قم در خانه ملت، با بیان این خبر که در دوره نهم مجلس میان نمایندگان قمی تنها ۶ جلسه طی ۴ سال برگزار شده بود، افزود: خوشبختانه از همان آغاز مجلس دهم با تشکیل سه جلسه مشترک با جدیت تمام مشکلات مردم را پیگیری کرده‌ایم.

وی از فعالیت بیش از ۱۸۰۰ شرکت تعاونی فعال در قم خبر داد و گفت: در قم چیزی حدود ۳۷ هزار نفر در بخش‌های مختلف تعاونی فعالیت می‌کنند که این تعداد ظرفیت بسیار خوبی را فراهم کرده است.

کد خبر 3764295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha