۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۲۶

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تولید مرغ ارگانیک نداریم/ مرغ سبز بهانه‌ای برای گران‌فروشی است

تولید مرغ ارگانیک نداریم/ مرغ سبز بهانه‌ای برای گران‌فروشی است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ما مرغ ارگانیک در کشور نداریم، گفت: هیچ تفاوتی میان مرغ سبز و مرغ‌های معمولی وجود ندارد.

محمد یوسفی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در کشور برای تولید هیچ مرغی از آنتی بیوتیک استفاده نمی‌شود، اظهارداشت: اگر یک مرغ‌داری درگیر بیماری شود و تلفات داشته باشد، دامپزشک بعد از بررسی مساله، برای گله‌ها آنتی بیوتیک تجویز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مرغ‌داران تا ۱۵ روز پس از قطع آنتی بیوتیک‌ها، اجازه کشتار گله‌های خود را ندارند، گفت: برای کشتار مرغ‌ها، دامپزشکی باید گواهی سلامت صادر کند ضمن اینکه ایجاد بیماری و تجویز آنتی بیوتیک ممکن است از هزار کشتارگاه در یک مورد اتفاق بیفتد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که بنابراین مرغی که تحت عنوان «مرغ سبز» در کشور تولید می‌شود، از چه ویژگی خاصی نسبت به مرغ‌های دیگر برخوردار است؟ افزود: این مرغ هیچ ویژگی خاصی ندارد و نباید گران‌تر از مرغ‌های معمولی به فروش برسد.

یوسفی اضافه کرد: حدود ۲ الی ۳ سال قبل که آنفلوآلانزا پرندگان در کشور شیوع پیدا کرد و مرغداری‌ها به ناچار باید از آنتی بیوتیک برای کنترل این بیماری استفاده می‌کردند که در آن دوران عده‌ای عنوان کردند ما مرغی تولید می‌کنیم که در طول دوره پرورش آن از هیچ  آنتی بیوتیکی استفاده نمی‌شود.

وی افزود: این مساله از آن زمان تاکنون ادامه پیدا کرده در حالی که هم اکنون هیچ تفاوتی میان مرغ سبز و مرغ‌های معمولی نیست و این موضوع تنها بهانه‌ای برای گران فروختن کالا است.

یوسفی به این پرسش هم که آیا در کشور مرغ ارگانیک تولید می‌شود، پاسخ داد: ما مرغ ارگانیک در کشور نداریم.

مرغ ارگانیک به مرغی گفته می شود که دانه و آبی که می خورد، ارگانیک باشد؛ یعنی از هیچ نوع ماده غیرطبیعی، شیمیایی و افزودنی های مختلف برای تغذیه و پرورش آن استفاده نشود. چنین مرغی نباید هیچ گونه دارویی از جمله انواع آنتی بیوتیک ها را در طول دوران رشدش دریافت کرده باشد .

مرغ سبز نیز به مرغی گفته می شود که در طول دوره پرورش آن از آنتی بیوتیک استفاده نشده باشد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره قیمت مرغ نیز اظهارداشت: با توجه به اینکه به اواخر شهریورماه نزدیک می‌شویم قیمت مرغ نیز مقداری با نوسان همراه است.

یوسفی اضافه کرد: قیمت مرغ در آستانه عید قربان تغییر چشمگیری نخواهد داشت.

کد خبر 3765393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضیی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
      0 0
      این مطالب درست است ولی سوال این است که چرا آقای یوسفی بعد از چند ماه از پرشدن جیب سود جویان از خواب بیدار شده ومیگوید مرغ ارگانیک نداریم پاسخ کسانی که فریب این تبلیغ را خورده اند در این مدت باید توسط ایشان داده شود ودادستان کل بعنوان مدعی العموم بعنوان معاونت در کلاهبرداری این آقا را تحت تعقیب قرار دهد وشرکتهایی که مدعی تولید مرغ ارگانیک بوده اند بعنوان کلاهبردار تعقیب شوند.
    • محمد ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
      0 1
      یک نمونه از این شرکتها شرکت زربال است
    • دکتر دامپزشک ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
      0 0
      اولین سوالی که با توجه به فرمایشات جناب آقای یوسفی مطرح می شود این است که این حجم عظیم تولید آنتی بیوتیک برای مصرف طیور که در داخل کشور توسط شرکت های بزرگ دارویی دامپزشکی تولید می شود و حجم بالای واردات آنتی بیوتیک طیور در کجا مورد استفاده قرار می گیرد؟؟؟؟؟ واقعیت این است که در اغلب واحدهای مرغداری معمولی به صورت روتین آنتی بیوتیک در دان و در آب به دلایل مختلف از جمله بیماری های باکتریایی، عفونت های ثانویه، محرک رشد، ضد انگل و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
    • دامپزشک متخصص طیور ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
      0 0
      Hengameh: بنده دامپزشک هستم . کارشناس و مدیر فنی بهداشتی بزرگترین تولید کننده مرغ بدون آنتی بیوتیک در کشور. بنده کلنسین هستم و بصورت پیوسته در حال ویزیت فارم های سبز و حتی غیر سبز هستم و مرغ بدون آنتی بیوتیک کاملا واقعی است و ما در طول دوره پرورش هیچگونه داروی آنتی بیوتیکی در آب و دان مصرف نمی کنیم پرورش سبز بسیار سخت است و با بایوسکیوریتی بالا صورت میگیرد و با تقویت سیستم ایمنی بوسیله مکمل های تقویتی مخصوصا در هفته اول پرورش امکان پذیر میباشد.
    • دامپزشک ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
      0 0
      به صورت کلی عوامل زیر در بالا رفتن قیمت تمام شده مرغ بدون آنتی بیوتیک تاثیر گذار هستند:بالا رفتن هزینه تمام شده دان مصرفی به دلیل استفاده از نهاده های مرغوب.بالا رفتن ضریب تبدیل خوراک بدین معنی که برای تولید هر کیلو گرم گوشت مرغ سبز، دان بیشتری مصرف میگردد.افزایش هزینه های مدیریتی وکارگری به دلیل حساس بودن نوع پرورش هزینه های کشتار و بسته بندی مرغ بدون آنتی بیوتیک هزینه های سربار توزیع و پخش مرغ بدون آنتی بیوتیک هزینه های مازاد فید ادتیو ( افزودنی های داخل دان) از جمله پروبیوتیک و پری بیوتیک