۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲

مدیرکل شیلات اردبیل در گفتگو با مهر؛

عامل بیماری ماهیان تلف‌شده سد «یامچی» قابل انتقال به انسان نیست

عامل بیماری ماهیان تلف‌شده سد «یامچی» قابل انتقال به انسان نیست

اردبیل – مدیرکل شیلات استان اردبیل تاکید کرد که عامل بیماری ماهیان تلف شده در سد یامچی قابل انتقال به انسان نیست.

میر آرمان واعظی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: علائم بالینی مطالعه شده از ماهیان تلف‌شده نشان می‌دهد این بیماری مختص گونه ماهی کاراس است.

وی افزود: به دلیل اینکه انسان خونگرم و ماهی خونسرد است بیماری مشترک انسان و ماهی اندک است و در این مورد به خصوص نیز جای نگرانی وجود نداشته و بیماری قابل انتقال نیست.

مدیرکل شیلات استان با تأکید به اینکه شرایط بد محیطی موجب پیدایش این بیماری و تلف شدن تعداد قابل‌توجهی از ماهیان شده است، ادامه داد: نمونه‌برداری لازم با همکاری دامپزشکی استان انجام شده است.

واعظی متذکر شد: به دلیل اینکه برخی بیماری‌ها فرصت‌طلب هستند با کاهش سطح آب سد و افزایش دما بیماری زمینه بروز و ظهور پیدا کرده و با این وجود بررسی دقیق و علت اصلی مرگ ماهیان در دست مطالعه است.

وی با تأکید به اینکه در پی این تلفات مطالعه جامع آب دریاچه در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: قرار است این مطالعه جهت حفاظت از زیست محیط دریاچه توسط دستگاه‌های شیلات، محیط‌زیست، آب منطقه‌ای و دامپزشکی انجام شود.

مدیرکل شیلات استان در خصوص نگرانی شهروندان از انتقال بیماری از طریق ماهیان تلف‌شده اضافه کرد: جای نگرانی وجود ندارد و اگر این چنین بود اخطارهای لازم مطرح می‌شد.

کد خبر 3765779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha