۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

استفاده شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی الزامی است

استفاده شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی الزامی است

اصفهان – رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به لزوم استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر اشاره کرد و گفت: شهروندان اصفهانی باید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امینی پیش از ظهر شنبه در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان و تسلیت سالگرد حادثه منا و شهادت بیش از هفت هزار نفر از مسلمانان جهان در این حادثه اظهار داشت: این حادثه به دلیل سوء مدیریت، بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حکام آل سعود  (شجره‌ی خبیثه‌ ملعونه) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و قلب تمام مسلمین جهان را جریحه دار کردند.

وی اضافه کرد: جان‌باختن هزاران مسلمان در مراسم حج سال ۱۳۹۴، اندوهی بزرگ برای دنیای اسلام پدید آورد که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب انسان نمی‌تواند لحظه‌ای خود را از این غم فارغ بداند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه در این میان عید قربان یکی از اعیاد مهم و بزرگ مسلمین به شمار می‌رود به نحوی که برخلاف بسیاری از اعیاد، مورد اختلاف نبوده و همه فرق مسلمین این روز را عید محسوب می کنند، گفت: عید قربان یا عید الأضحی  روز دهم ماه قمری ذی الحجه، مصادف با عید قربان از گرامی ترین عیدهای مسلمانان است که به یاد حضرت  ابراهیم (ع) و فرزندش حضرت اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده تصریح کرد: شنبه هفته گذشته در سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) و در راستای  اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاست‌های کلی خانواده توسط رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد.

امینی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها که به حق می‌تواند نقشه راه و چراغ روشنی در برنامه‌ریزی‌ها و اهداف تمام دستگاه‌ها باشد بعضا مورد غفلت و بی‌مهری  دست‌اندرکاران در حوزه‌های مختلف واقع می‌شود، تصریح کرد: از این رو امیدواریم با همت تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری اصفهان، سمت و سو و جهت گیری‌ها در برنامه‌ها و فعالیت‌ها بر مبنای این سیاست‌های ابلاغی انجام شود و نسبت به نهادینه کردن این سیاست‌ها در جامعه از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

وی به سیاست‌های کلی خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: سمت‌وسوی حرکت نظام باید به ایجاد جامعه‌ای خانواده‌محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده به‌عنوان مرکز نشو و نما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرامش‌بخش معطوف باشد.

وی به لزوم استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان اصفهانی باید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تکمیل خط اول قطار شهری و آغاز عملیات اجرایی خطوط دوم و سوم این پروژه از مهم‌ترین زیرساخت‌های حمل و نقل در شهر اصفهان است.

وی اضافه کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تکمیل و نوسازی پیاده‌روهای شهری و پیش‌بینی مسیرهای مناسب دوچرخه از جمله اقدامات شهرداری در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در شهر است.

امینی همچنین اهداء نشان ویژه سازمان  محیط زیست از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به شهردار اصفهان را تبریک گفت.

کد خبر 3765890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha