۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵

سفیر ایران در اسلام آباد:

ایران خواهان افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با پاکستان است

ایران خواهان افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با پاکستان است

«مهدی هنر دوست» در بازدید از فدراسیون اتاق های صنعت و تجارت پاکستان در اسلام آباد، خواهان افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، «مهدی هنر دوست»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد طی بازدید از فدراسیون اتاق های صنعت و تجارت پاکستان در اسلام آباد ضمن تاکید بر افزایش همکاری تجاری و اقتصادی دوجانبه گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند با همکاری در ساخت جاده، خط آهن و سد به اقتصاد پاکستان کمک شایانی بکند.

وی در ادامه افزود: محصولات نساجی، برنج، کالاهای پزشکی، ورزشی و ادوات کشاورزی ساخت پاکستان بازار خوبی در ایران دارد.

مهدی هنر دوست در ادامه افزود: هر چند محدودیت های بانکی در راه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور وجود دارد اما تلاش می شود که این محدودیت های بانکی بزودی رفع شود. 

وی در ادامه با اشاره به خط اجرای پروژه خط لوله گاز بین دو کشور اظهار داشت: ایران می تواند ارزان ترین گاز را در اختیار پاکستان قرار دهد. خط لوله صلح بین دو کشور باید بزودی اجرا شود. جمهوری اسلامی ایران بزودی با اختصاص بودجه ای دو میلیارد دلاری احداث خط لوله گاز را به پایان می رساند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با رد این ادعا که تحریم های بین المللی در پروژه خط لوله صلح محدویت بوجود آورده است، افزود: کشورهای چین، هند، ترکیه و کره جنوبی در دوره اعمال تحریمها علیه ایران و پس از آن اقدام به خریداری گاز از ایران کرده اند.

همزمان «عبدالرئوف عالم» رئیس فدراسیون اتاق های صنعت و تجارت پاکستان در اسلام آباد نیز گفت: ایران و پاکستان تصمیم گرفته اند، سطح مبادلات تجاری خود را تا سال ۲۰۲۱ میلادی به پنج میلیارد دلار افزایش دهند.

وی در ادامه افزود: بنادر چابهار و گوادر رقیب یکدیگر نیستند بلکه این دو بندر می توانند به یک مرکز دریایی بین المللی تبدیل شوند.

عبدالرئوف عالم در ادامه تصریح کرد: پاکستان واردات برق خود را از ایران افزایش می دهد به شرطی که ایران برای تشویق هر چه بیشتر پاکستان قیمت برق صادراتی خود را کاهش  دهد.

کد خبر 3765942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha