۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۰

رئیس شورای هیئات مذهبی خوزستان:

قول استاندار خوزستان برای کمک ۵۰۰ میلیونی به هیئت های مذهبی

قول استاندار خوزستان برای کمک ۵۰۰ میلیونی به هیئت های مذهبی

اهواز ـ رئیس شورای هیئات مذهبی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: استاندار خوزستان قول کمک ۵۰۰ میلیونی به هیئت های مذهبی استان در آستانه ماه محرم را داد.

سید علی سیدباب المراد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته گذشته نمایشگاهی تحت عنوان شمیم حسینی در نمایشگاه بین الملل اهواز برگزار کردیم. در این نمایشگاه ملزومات مختلف از جمله فرهنگی مورد نیاز هیئت های مذهبی و موکب داران حسینی را ارائه کردیم.

وی خبر داد: استاندار خوزستان طی بازدیدی که از نمایشگاه داشته و باعث دلگرمی هیئت های مذهبی هم شده بود، وعده پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به هئیت های مذهبی دارای مجوز رسمی استان را داد.

رئیس شورای هیئات مذهبی تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: این شورا کنترل هیئت های مذهبی که مجوز می گیرند را برعهده دارد. برای دریافت مجوز اول باید روندی را طی کنند که این مسئولیت این روند با این شورا است. همچنین بر فعالیت مسئولان و عملکرد هیئت های مذهبی نظارت داریم.

سید باب المراد بیان کرد: به هیئت های مذهبی راهکار می دهیم و آموزش مدیران و مسئولان را نیز در دستور کار داریم. همچنین برای مداحان و عوامل اجرایی آموزش داریم و به آنها آموزش می دهیم که چون با مردم کار می کنند باید مردمدار باشند و افکار و شیوه حسینی را در هیئت های خود پیاده کنند.

وی عنوان کرد: در کنار کارهای دینی و مذهبی مراسم دارالقرآنی برای هیئت های مذهبی داریم. همچنین کارهای ورزشی نیز در برنامه است که دهه فجر امسال مسابقه فوتسالی برای هیئت ها برگزار می کنیم تا با همدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای هیئات مذهبی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری هیئت های مذهبی بازوان انقلاب هستند که اگر در فتنه ۸۸ نبودند وضع ممکن است بدتر از این می شد.

سید باب المراد یادآور شد: هیئت های مذهبی کلیه مراسم های سوگواری، میلاد ها و جشن های ائمه اطهار را برگزار می کنند.

وی اضافه کرد: هیئت های درجه یک داریم که در طول سال کلیه مراسم را برگزار و برنامه ها را با سی. دی، کتاب و بروشور ارائه می دهند. برخی از هیئت ها نیز درجه دو و نیمه فعال هستند و برخی  دیگر هم فقط در ایام محرم و صفر فعالیت می کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۰ هزار هیئت مذهبی در استان که دو هزار مورد آن در اهواز است، فعالیت می کنند.

کد خبر 3766014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha