۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۰

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداران تهران و بلگراد؛

اولین گام برای همکاری‌های دو کلانشهر آغاز شد

اولین گام برای همکاری‌های دو کلانشهر آغاز شد

صبح امروز تفاهم نامه همکاری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و زیرساخت ها میان دو شهر تهران و بلگراد با حضور شهرداران این شهرها امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف پیش از امضای این تفاهم نامه گفت: امروز فرصتی برای هر دو شهر تهران و بلگراد است که بتوانند بعد از بیش از دو دهه توقف در همکاری ها فرصتی را برای همکاری های دو سویه برقرار کنند.

وی با آرزوی اینکه همکاری ها نزدیک و پرشتاب باشد، گفت: این تفاهم نامه بسترهای همکاری را در حوزه های فرهنگی، هنری و در زمینه های زیرساخت شهری به ویژه در حوزه توریستی و حمل و نقل فراهم خواهد کرد.

شهردار تهران ادامه داد:ان شاء الله هیات های اجرایی در اولین فرصت مفاد این تفاهم نامه را اجرایی خواهند کرد.

وی در خاتمه گفت: امیدوارم بتوانم هر چه زودتر دعوت شهردار بلگراد را بپذیرم و از این شهر زیبا و تاریخی دیدن کنم.

خواستار امضای قرارداد خواهرخواندگی میان تهران و بلگراد هستیم

سینیشا مالی، شهردار بلگراد نیز در این مراسم گفت: برای ما افتخار بزرگی است که بتوانیم با یک شهری به این بزرگی تفاهم نامه همکاری امضا کنیم.

وی با اشاره به بازدید خود از تهران گفت: در چند روز اخیر این فرصت به من  داده شد که میهمان نوازی ایرانی ها را ببینم، از نزدیک پروژه های شما را مشاهده کنم و برای من این مهم است که با امضای این قرارداد اولین گام برای همکاری های دوسویه آغاز خواهد شد.

شهردار بلگراد اضافه کرد: شاید از نظر جغرافیایی ما از هم دور باشیم اما از نظر فرهنگی، ورزشی و آموزشی دلیلی ندارد از هم دور باشیم و مطمئن هستم در همه پروژه ها موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به تجربه شیرین راندن قطار مترو گفت: من بازدیدی از مترو داشتم و این فرصت به من داده شد که راننده قطار مترو باشم چیزی که من را بسیار تحت تاثیر قرار داد این بود که همه این پیشرفت ها حاصل دست جوانان ایرانی است.

شهردار بلگراد در خاتمه گفت: من امیدوارم بتوانیم از این دانش فنی ایرانی ها استفاده کنیم و به زودی قرارداد خواهرخواندگی دو شهر تاریخی تهران و بلگراد امضا شود.

کد خبر 3766027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha