۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴

معاون استاندار کرمان:

نگرش جامعه نسبت به زندانیان تغییر یابد

نگرش جامعه نسبت به زندانیان تغییر یابد

کرمان – معاون استاندار کرمان گفت: نگرش جامعه را باید نسبت به زندانیان تغییر داد و این مسئله کار فرهنگی بلند مدت را می طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ذکاءاسدی ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا اظهار کرد: مدیریت زندان یک مدیریت خاص است که تقریبا مدیریت جهادی را می طلبد که ولی نیا خدمات ارزنده و با ارزشی را در زندان های استان کرمان در طول سابقه مدیریتی خود انجام دادند.

وی افزود: امیری با سابقه خوبی که در استان کرمان داشته منتخب رئیس سازمان به عنوان ریاست زندان های کرمان محسوب شده است.

ذکاء اسدی با اشاره به رهنمود امام راحل (ره) مبنی بر تبدیل زندان به دانشگاه گفت: تمامی هم و غم مدیران در به عمل رساندن این رهنمود امام است تا این هدف به طور عام و خاص به منصه ظهور رسانده شود.

وی از پشتیبانی از برنامه های اصلاحی و تربیت زندان ها خبر داد و گفت: نهادینه کردن مدیریت علمی در زندان ها، حمایت مادی و معنوی و آموزشی از منابع انسانی و ارتقاء شان و منزلت آنها، برنامه های آموزشی، فرهنگی و کاهش جمعیت کیفری با بهره گیری از ظرفیت های جدید قانونی و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه از اهداف ریئس سازمان زندان های کشور بوده است که باید اول بومی سازی و بعد پیاده شوند که امیدواریم مدیران استانی بتوانند با طراحی مدل های استانی این اهداف، به موفقیت برسند.

وی تصریح کرد: نوع محکومیت زندانیان تاثیری در برخورد زندانبانان با زندانیان نخواهد داشت و دین ما در رابطه با برخوردها همه را در یک ردیف قرار داده است.

ذکاء اسدی با تاکید بر دست گیری زندانیان ابراز داشت: نگرش جامعه را باید نسبت به زندانیان تغییر داد و این یک کار فرهنگی بلند مدت را می خواهد.

وی با توجه به سال اقتصاد مقاومتی مبنی بر اقدام و عمل گفت: پشتیبانی های ریاست دادگستری استان و شهرستان ها نقش مهمی در این موفقیت ها دارد و اگر این همکاری نبود، واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی با مشکل مواجه می شدند.

در این مراسم از خدمات «علی ولی نیا» تقدیر و «رمضان امیری» به عنوان مدیرکل زندان های استان کرمان معرفی شد.

کد خبر 3766093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha