۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی:

کاهش مصدومان نزاع نیازمند ارائه راهکار و انجام کار فرهنگی است

کاهش مصدومان نزاع نیازمند ارائه راهکار و انجام کار فرهنگی است

بجنورد- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: دستگاه ها و نهادهای اجرایی با ارئه راهکارهای مناسب و با انجام اقدامات فرهنگی می توانند در کاهش مصدومین نزاع در سطح استان نقش آفرینی کنند.

بابک سلحشور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی سال جاری سه هزار و ۵۰۲ نفر مصدوم ناشی از نزاع و درگیری با ۲۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته به پزشکی قانونی خراسان شمالی مراجعه کرده اند.

وی تاکید کرد: برای کاهش مصدومان نزاع در استان باید راهکارهای مناسبی از سوی دستگاه ها و نهادهای اجرایی مرتبط اندیشیده شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اشاره به اینکه آستانه تحمل مردم نیز کاهش یافته است، اظهار کرد: رسانه ها با اطلاع رسانی درست و انتشار مطالب مناسب می توانند تاثیر بسزایی در افزایش آستانه تحمل مردم و به دنبال آن کاهش مصدومین نزاع داشته باشند.

سلحشور تصریح کرد: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد و آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص میزان جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.

به گفته وی معاینه دقیق ‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

سلحشور افزود: این در حالی است که در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات و یا عوارض صدمات اخذ مشاوره، تصویربرداری یا سایر اقدامات پاراکلینیک مورد نیاز است و این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات انجام می شود.

کد خبر 3766639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha