۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳

در سال زراعی جدید؛

کشت گندم در ۱۵۱ هزار هکتاراز اراضی خراسان شمالی انجام می شود

کشت گندم در ۱۵۱ هزار هکتاراز اراضی خراسان شمالی انجام می شود

 بجنورد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به آغاز کشت گندم گفت: در سال زراعی جدید ۱۵۱ هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت گندم پاییزه می‌رود.

جواد تشکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته کشت گندم و جو در سطح ۱۵۶ هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی کشت شد، اما امسال با کاهش پنج هزار هکتاری سطح زیر کشت گندم و جو، کشت پاییزه این محصول در سطح ۱۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه کشت پاییزه گندم و جو از این هفته آغاز می‌شود، تصریح کرد: کشاورزان باید کشت این محصولات را شروع کنند تا زمان کشت را از دست ندهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: به‌منظور کشت پاییزه گندم، بیش از ۱۱ هزار تن بذر گندم، بیش از ۱۷ رقم متناسب با اقلیم‌های مختلف در سطح این استان در اختیار کشاورزان قرارگرفته است.

این مسئول بابیان اینکه امسال بذرهای جدید و مقاوم در برابر بیماری و آفات هستند، بیان داشت: کشاورزان باید در کنار بذر برای افزایش محصول از کودهای تقویتی نیز استفاده کنند.

تشکری با اشاره به اینکه تمام نقاط خراسان شمالی قابلیت کشت محصولات گندم و جو را دارد، اظهار کرد: بیشترین کشت این محصول در شهرستان مانه و سملقان است.

وی گفت: سال گذشته محصول گندم و جو در سطح ۵۳ هزار هکتار اراضی آبی و ۱۰۳ هزار هکتار از اراضی دیم خراسان شمالی کشت شد.

کد خبر 3766647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha