۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:

جمع‌آوری ۷۰۰ متکدی از ابتدای امسال/متکدیان شناسنامه دار می‌شوند

جمع‌آوری ۷۰۰ متکدی از ابتدای امسال/متکدیان شناسنامه دار می‌شوند

اصفهان – معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری ۷۰۰ متکدی در سطح شهر اصفهان جمع آوری شده است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه جمع آوری متکدیان در اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که طرح‌های جمع آوری متکدیان در اصفهان هر روز اما در برخی از ایام سال و به ویژه در زمان پیک سفر طرح‌های ویژه‌ای در این راستا اجرا می‌شود و در حال حاضر نیز این طرح تا ۳۱ شهریور ادامه دارد.

وی  از جمع‌آوری دو هزار و ۲۶۳ متکدی در سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: ۲۷ درصد این متکدیان غیر ایرانی و ۷۳ درصد ایرانی بوده‌اند که از این تعداد ۴۱ درصد مجرد و ۵۹ درصد نیز متاهل هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه به جمع آوری ۷۰۰ متکدی در شهر اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: به صورت میانگین می‌توان گفت که هر هفته ۳۰ متکدی در اصفهان جمع آوری و به مراکز بهزیستی تحویل می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بهزیستی استان اصفهان فضای کافی برای نگهداری متکدیان را ندارد، تصریح کرد: از این رو باید توجه داشته‌ باشیم که سازمان بهزیستی اقدامات تیمار کردن و ارجاع متکدیان به دستگاه‌های مختلف را انجام می‌دهد و این در حالی است که به دلیل بی‌توجهی دیگر دستگاه‌های مسئول نسبت به وظایف قانونی‌شان این متکدیان دوباره به سطح شهر باز می‌گردند.

مصور در ادامه با بیان اینکه ۹۰ درصد از متکدیان اصفهان نیازمند نبوده و صرفاً از روی عادت نسبت به این کار مبادرت می‌کنند، افزود: از این رو باید توجه داشته باشیم که ترحم مردم نسبت به متکدیان نیز به افزایش تعداد آنها و ماندگاری آنها در سطح شهر اصفهان کمک می‌کند که باید در این زمینه اطلاع رسانی کافی به شهروندان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه دار کردن متکدیان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، بیان داشت: طبق هماهنگی های انجام شده، برای همه متکدیان شناسنامه تشکیل و عکس و مشخصات آنها ثبت می‌شود تا در صورت تکرار تخلف برخوردهای قضایی و قانونی درباره آنها اعمال شود.

کد خبر 3766765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha