۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸

اخبار مناطق؛

از معرفی کاسبان برتر تهران تا برپایی جشنواره عید تا عید

از معرفی کاسبان برتر تهران تا برپایی جشنواره عید تا عید

معرفی کاسبان برتر تهرانی و برگزاری جشنواره‌های متعدد به مناسبت دهه ولایت از مهمترین اخبار مناطق تهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهمترین اخبار مناطق تهران به شرح زیر است:

کاسبان نمونه تهران تقدیر می‌شوند

به منظور ارتقاء فرهنگ وجدان کاری ،امانت داری، کسب درآمد و رزق حلال و تبیین صفات ویژه ای مانند مردمداری ،صداقت، کاسبان نمونه محلات منطقه ۱۴ تجلیل می شوند.

ملوک سیدآبادی مدیرفرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رئیس فرهنگسرای اخلاق با اعلام این خبرگفت: در اسلام راجع به کسب و کار و تجارت سفارش زیادی شده است و در این راستا با هدف ارتقای فرهنگ وجدان کاری و کسب در آمد حلال و همچنین ارتقای نقش اصناف و بازاریان دربهبود تعامل با مدیریت شهری، همزمان با سایر مناطق شهر تهران، برنامه " کاسب؛ حبیب خدا " در ۲۱ محله منطقه ۱۴ به اجرا در می آید.

سید آبادی افزود : در این طرح واحدهای صنفی " سوپر مارکت ومواد پروتئینی" و همچنین " نانوایان "  بر اساس شاخصه هایی از جمله دین داری، امانت داری، انصاف و نوع دوستی، مردم داری ، راستگویی، تکریم مشتری، اخلاق نیکو ارزیابی شده و باهمفکری ائمه محترم جماعات، بسیج ، شورایاران و مسئولان اصناف در هر محله یک کاسب نمونه انتخاب شده است.

به گفته رئیس فرهنگسرای اخلاق ، ۶محله در ناحیه یک، ۶ محله در ناحیه دو، ۳ محله در ناحیه سه، ۳ محله در ناحیه چهار، ۲ محله در ناحیه پنج و ۱ محله در ناحیه شش قرار دارند که از هر محله یک کاسب نمونه بر اساس شاخص های مذکور طی مراسمی با حضور مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم درمحل کار خود تجلیل می شود.

وی ادامه داد: در مراسم تجلیل از کاسبان نمونه در هر محله، ضمن دعوت از شهردار و مدیراجتماعی آن ناحیه، مسئولان پایگاه های بسیج، شورایاری، مدیران محله، اعضای کانون های فرهنگی، ضمن تهیه بروشوری از زندگی نامه و خصوصیات رفتاری کاسب نمونه، لوح تکریمی به وی اهداء شده تا صفات ویژه آن کاسب به مردم معرفی شود.

سید آبادی ابراز امیدواری کرد : این گونه فعالیت های فرهنگی و تبیین صفات اخلاقی که در راستای ارتقای سطح فرهنگی شهر تهران انجام می شود به ایجاد شبکه همیاران فرهنگی و ارتقای نقش بازاریان و کسبه در بهبود وضعیت فرهنگی منطقه بیانجامد.

اتمام اجرای طرح "مطلع عشق"

قائم مقام منطقه ۲۱ از اتمام اجرای طرح " مطلع عشق " با هدف ترویج و تسهیل امر ازدواج آسان در این منطقه خبر داد .

حمید ناصحی قائم مقام این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت : طرح " مطلع عشق " در راستای تاکیدات دین مبین اسلام بر ازدواج آسان به منظور حفظ و تحکیم بنیان خانواده و تشکیل یک جامعه سالم و کمک به ازدواج جوانان نیازمند ؛ با همکاری خانه های جهاد و ایثار و با استفاده از ظرفیت های محلات و با محوریت خیرین ، سرای محلات و مساجد در این منطقه به اجرا درآمد .

وی افزود : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از تعداد ۲۰۰۰ جهیزیه ، تعداد ۱۳۱۱ جهیزیه به نام اسم ابجد حضرت علی ابن موسی الرضا ( ع ) توسط مناطق تامین شدکه از این تعداد ، سهم منطقه ۲۱ تهیه ۳۰ عدد جهیزیه بود .

ناصحی تصریح کرد : شروع طرح با جمع آوری ، اطلاع رسانی و ابلاغ دستور العمل اجرایی به نواحی ، تبلیغات محیطی این طرح در سرای محلات ، مساجد و فرهنگسراها و به کارگیری ظرفیت خیرین در محلات صورت گرفت .

قائم مقام منطقه ۲۱ در خصوص اقدامات انجام گرفته طرح مذکور در این منطقه تاکید کرد : طرح " مطلع عشق " با هدف ترویج ازدواج آسان برای جوانان نیازمند در منطقه ۲۱ با استفاده از پتانسیل نواحی ۳ گانه و سرای محلات ۱۳ گانه و نقش پررنگ کمیته خیرین محلات انجام شد .

ناصحی در پایان افزود : در اجرای طرح " مطلع عشق " حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱ ، خانواده های نیازمند را در سطح منطقه و نواحی ۳ گانه شناسایی کرده و پس از شناسایی جهت آماده سازی جهیزیه اقدامات لازم انجام گرفت و در همین راستا و تعداد ۳۰ عدد جهیزیه تحویل جوانان نیازمند در شرف ازدواج این منطقه شد .

برپایی ویژه برنامه های "عید تا عید" در شمال تهران

ویژه برنامه های دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر در منطقه ۳ تهران برگزار می شود.

 پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه گفت : این برنامه ها شامل برپایی جشن ، نمایشگاه  ،ایستگاههای صلواتی ، دعای عرفه ،غرفه ی عرضه بهداشتی دام ، اهدای کتاب، نشست های بصیرت افزایی در محلات ۱۲ گانه ی این منطقه است.

پیرهادی خاطر نشان کرد: در روز عید سعید قربان علاوه بر برپایی غرفه ی عرضه ی بهداشتی دام ، غرفه های فرهنگی به همراه جشن در بلوار میرداماد برپا می شود.

وی برپایی جشن بندگی در روز عید قربان و جشن ولایت در روز عید غدیر خم و دعای عرفه و اهدای کتاب در ۱۲ مسجد منتخب و همچنین جشن ویژه عید غدیر در بوستان های آرارات ،زرگنده ،پایداری ،صبا ، مسجد المتقین و امام صادق (ع) را از مهمترین برنامه های دهه ولایت عنوان کرد.

معاون شهردار منطقه ۳ همچنین از برپایی ایستگاه صلواتی در بوستان ملت ،سیدخندان و خیابان شهید کلاهدوز و نشست های بصیرت افزایی به همراه برگزاری جشن در بوستان ملت و طالقانی را از دیگر برنامه های پیش بینی در دهه ولایت ذکر کرد.

وی برپایی نمایشگاه دو نیمه سیب با عنوان جشن ازدواج و فضاسازی تبلیغات در سرای محلات را بخش دیگری از این اقدامات برشمرد.

خط کشی ترافیکی و نصب پل های همسطح 

در راستای اجرای طرح نگهداشت شهر و رفع مشکلات شهری،  ۹۶نقطه از سطح محدوده  با  خط کشی های ترافیکی و نصب پل های همسطح مناسب سازی و کانالیزه شد.

تربت جو ، معاون حمل و نقل ترافیک شهردار ی منطقه ۱۳  مناسب سازی و کانالیزه  کردن مسیر حرکتی عابران پیاده  در سطح محدوده را  از اقدامات صورت گرفته در راستای طرح نگهداشت شهر و رفع مشکلات شهری عنوان کرد و گفت : عملیات خط کشی ترافیکی و همچنین تعمیر و نصب پل همسطح  در حدود۹۶ نقطه از سطح نواحی چهارگانه  اجرایی شد.

به گفته وی ۶۷  عدد از علائم ترافیکی تعمیر و نصب و همچنین ۲۳ مورد از موانع ترافیکی رفع یا اصلاح شده است.

تربت جو  با بیان اینکه محل‌های عبور دانش آموزان در مقابل مدارس و گذرگاه های عابرپیاده در معابر منتهی به مدارس  در حال ایمن‌سازی است اظهار داشت : عملیات ایمن‌سازی در قالب نصب علائم هشدار دهنده نظیر : تابلوهای گذرگاه عابر پیاده ،ترسیم خط کشی عابر پیاده و نصب پل های مناسب سازی در معابر منتهی به مدارس اجرایی شده است که در سایر نقاط نیز ادامه دارد.

کد خبر 3767618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha