۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد:

ضرورت کشت محصولات کم آبخواه در یزد/خسارت میلیاردی به کشاورزان

ضرورت کشت محصولات کم آبخواه در یزد/خسارت میلیاردی به کشاورزان

یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه وضعیت آب در یزد بحرانی است، گفت: ضرورت دارد تا کشاورزان یزدی به کشت محصولات کم آبخواه روی بیاورند.

سیدجمال سجادی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه خشکسالی های پیاپی در سال های اخیر به شدت بر وضعیت استان یزد به ویژه در حوزه کشاورزی تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به وجود بحران آب استان همچنین سیاست های جهاد کشاورزی استان ادامه داد: باید از روش های آبیاری همچنین جایگزینی کشت های کم آبخواه به جای گیاهان پر آبخواه در استان ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به خسارات میلیاردی ناشی از خشکسالی ها به استان یزد و کشاورزان یزدی گفت: خشکسالی های پیاپی در این سال ها که موجب کاهش سفره های آب زیرزمینی شده بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان به کشاورزی استان یزد خسارت زد.

وی، کاهش تولید گونه‌های جنگلی، کاهش تولید محصولات مرتعی و خشکیدگی تاغزارهای دست کاشت را از جمله خسارت مستقیم خشکسالی به پوشش جنگل و مرتع استان برشمرد و تصریح کرد: می توان با تدوین برنامه های مناسب و دقیق و کارشناسی شده با خشکسالی مقابله کرد که این مهم با اعمال مدیریت مناسب در همه حوزه ها ممکن خواهد شد.

سجادی پور بیان داشت: متاسفانه به واسطه خشکسالی در بسیاری از روستاهای استان، باغ‌های بادام و گردو در آن خشک شده که به دلیل دسترسی نداشتن به سفره های آبی در عمق کمتر برای تامین قنات ها موفق به حفظ باغات نشدیم.

وی، کشت گیاهان کم آبخواه را مهمترین راهکار موثر در صرفه جویی آب در بخش کشاورزی دانست و افزود: طی ۱۰ سال گذشته هشت هزار هکتار اراضی محصولات پر آبخواه استان یزد با محصولات کم آبخواه جایگزین شده است.

کد خبر 3768413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha