۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری:

خلاقیت مبنای توسعه یافتگی شهرهاست/لزوم توجه دولت به زاینده رود

خلاقیت مبنای توسعه یافتگی شهرهاست/لزوم توجه دولت به زاینده رود

اصفهان - مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری گفت: امروزه میزان خلاقیت مبنای توسعه یافتگی شهرهاست و از این رو در این زمینه شهر اصفهان فعالیت‌های خوبی را داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید یحیی رحیم صفوی بعد از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاحیه تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان و رونمایی از ۱۶۰ تاکسی «آریو» فرودگاه اصفهان ضمن تبریک به مردم،  شورای شهر و شهرداری اصفهان برای بهره برداری از  پروژه‌های بزرگی که طی سه سال گذشته در بخش حمل و نقل (قطار شهری)، عمران (پروژه بزرگ میدان استقلال و تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان) و زیبا سازی شهر اصفهان اجرایی شده است، اظهار داشت: باید توجه داشت که این اقدامات ادامه رشادت‌های مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس است که برای توسعه و استقلال کشور انجام می‌شود.

وی اصفهان را شهری ملی و جهانی دانست و افزود: مردم این شهر لیاقت زندگی بهتری را دارند و از این رو باید همه مسئولان در این راستا فعالیت‌های جهادی داشته باشند.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری با بیان اینکه در گذشته صنعتی بودن شاخصه شهرهای توسعه یافته بود، تصریح کرد: این در حالی است که امروزه میزان خلاقیت مبنای توسعه یافتگی شهرهاست و از این رو در این زمینه شهر اصفهان فعالیت‌های خوبی را داشته است.

میزان کیفیت زندگی مردم و کارآمدی مدیران شهری دو شاخصه اصلی شهرهای خلاق

وی میزان کیفیت زندگی مردم و کارآمدی مدیران شهری را دو شاخصه اصلی شهرهای خلاق دانست و افزود: در شهرهای خلاق وضعیت کیفی زندگی مردم در جایگاه مناسبی است و رضایتمندی مردم از مسئولان شهری نیز باید بالا باشد.

سردار رحیم صفوی ایجاد ظرفیت‌های مناسب کسب و کار را نیز از دیگر شاخصه‌های شهرهای خلاق جهان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به بالای شهر اصفهان در حوزه گردشگری تصریح کرد: اصفهان ظرفیت پذیرش میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را دارد و از این رو باید زیرساخت‌های موجود در این شهر نیز افزایش یابد.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری اصفهان را  قطب فرهنگی و علمی کشور دانست و افزود: همچنین اصفهان از ظرفیت‌های بالای صنعتی و فناوری برخوردار است و در حوزه دفاعی نیز هیچ استانی در کشور همانند اصفهان نیست.

وی به افزایش مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: شهر برای مردم و به دست مردم اداره می‌شود و مردم باید در بُعد فرهنگی، عمرانی، سازندگی و اجتماعی شهر اصفهان مشارکت داشته باشند.

دولتمردان به احیای دائمی زاینده رود توجه کنند

سردار رحیم صفوی در ادامه به لزوم توجه دولتمردان به احیای دائمی رودخانه زاینده رود اشاره کرد و بیان داشت: مردم اصفهان از دولتمردان انتظار دارند که زاینده رود را احیا کنند چرا که روحیه مردم اصفهان با زاینده رود شاد است.

وی اضافه کرد: در خاطر دارم زمانی را که رهبر معظم انقلاب به اصفهان سفر کرده‌ بودند و به دلیل خشک بودن رودخانه روی خود را به دلیل ناراحتی فراوان از نبود آب برگرداندند.

 مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری افزود: دولتمردان همان اندازه که به دریاچه ارومیه توجه می‌کنند باید به زاینده رود هم توجه داشته باشند و اعتبار لازم برای احیای دائمکی این رودخانه را نیز تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران با سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز باید هر چه سریعتر اجرایی شود، تصریح کرد: همچنین بهبود وضعیت اشتغال و حل مشکل واحدهای تولیدی و صنایع بزرگ و کوچک استان اصفهان نیز باید مورد توجه باشد.

سردار رحیم صفوی با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت تبدیل به قطب علم و فناوری کشور در برنامه ششم توسعه را دارد، افزود: امیداوریم در برنامه ششم نگاه دولت به مردم شهر اصفهان نگاه بهتری باشد.

کد خبر 3768455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha